آلمان به مرگبارترین ماموریت نظامی خود در افغانستان سرانجام داد

به گزارش مجله پیامک مسعود، در ادامه فرایند خروج نظامیان خارجی از افغانستان، آلمان با ترک این کشور به مرگبارترین ماموریت نظامی اش پس از جنگ جهانی دوم انتها داد.

آلمان به مرگبارترین ماموریت نظامی خود در افغانستان سرانجام داد

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، آنگرت کرامپ کارن بائر وزیر دفاع آلمان گفت که فرایند خروج نظامیان آلمانی از افغانستان تکمیل شده است و بدین ترتیب این کشور به مرگبارترین ماموریت نظامی اش پس از جنگ جهانی دوم خاتمه داد.

در سال های گذشته آلمان پس از آمریکا عظیمترین حضور نظامی را در افغانستان داشت و در 2 دهه گذشته حدود 150 هزار نظامی به افغانستان اعزام شدند که بسیاری از آن ها بیش از یک بار به این کشور آمدند.

در طی این سال ها 59 نظامی آلمانی در افغانستان کشته شدند که 35 مورد در نتیجه درگیری و یا حملات مخالفان مسلح دولت افغانستان به این نظامیان بود.

پیش از شروع فرایند خروج نظامیان آلمانی، 1300 نظامی این کشور در افغانستان حضور داشتند که بیشتر آن ها در کمپ مارمل مستقر بودند.

نظامیان آلمانی درحالی افغانستان را ترک کردند که این کشور پیش از این بر ادامه حضور نیروهایش در افغانستان برای پیشرفت در مذاکرات بین الافغانی تاکید داشت.

نظامیان آلمانی نیز پیش از تکمیل فرایند خروج از افغانستان اعلام نموده بودند که تمام اسناد محرمانه را نابود می نمایند.

حساب توئیتری نیروهای مسلح آلمان چندی قبل در توئیتی نوشت: ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در حال نابود کردن اطلاعات محرمانه در کمپ مارمل است.

یک افسر ارشد ارتش آلمان در ویدئوی منتشر شده گفت که اسناد محرمانه پس از خُرد شدن، در کوره ها سوزانده می شوند و ضایعات فلزی نیز در یک دستگاه پرس عظیم خُرد می گردد تا غیرقابل استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1566

به "آلمان به مرگبارترین ماموریت نظامی خود در افغانستان سرانجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان به مرگبارترین ماموریت نظامی خود در افغانستان سرانجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید