آمریکا همراهی انگلیس در احیاء تحریم های ایران را خواهان شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، تایمز انگلیس در گزارشی از اعمال فشار آمریکا در راستای جلب حمایت لندن برای بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه ایران اطلاع داد.

آمریکا همراهی انگلیس در احیاء تحریم های ایران را خواهان شد

به همین دلیل، کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد، خواهان شفاف سازی موضع بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس درخصوص احیا تحریم های ضدایرانی شد.

وی در این باره مدعی شد: سوال اصلی این است که آیا انگلیس از اینکه بزرگترین حامی تروریسم در سطح دنیا اجازه خرید و فروش تسلیحات را داشته باشد؛ حمایت می نماید. دولت ما به دفعات تاکید نموده که اجازه وقوع چنین چیزی را نمی دهد.

همزمان، تایمز به نقل از سخنگوی دولت لندن می نویسد: انگلیس در دغدغه های آمریکا در باب برنامه اشاعه (تسلیحات هسته ای) ایران و تأثیری که بر امنیت منطقه ای دارد؛ شریک است.

آمریکا درحالی روی تغییر نظر نزدیکترین شریک اروپایی خود حساب باز نموده که اتحادیه اروپا ادعای دولت ترامپ مبنی بر مشارکت در برجام و به تبع آن، فعال کردن مکانیسم ماشه را زیر سوال برده است.

چین و روسیه نیز به عنوان طرفین غیر اروپایی برجام، خروج آمریکا از توافق هسته ای را به معنای عدم مشروعیت برای مطالبه احیا تحریم های بین المللی علیه ایران تلقی می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1043

به "آمریکا همراهی انگلیس در احیاء تحریم های ایران را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا همراهی انگلیس در احیاء تحریم های ایران را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید