آیا شیوع کرونا با گرمای هوا متوقف می گردد؟

به گزارش مجله پیامک مسعود، مینو محرز ضمن ابراز نگرانی از احتمال اوج گیری مجدد ویروس کرونا بر اثر آغاز زودهنگام کار و فعالیت در جامعه، اضافه کرد: همه بیرون آمده اند و رعایت نمی نمایند انگار که اصلا ویروسی نیامده و نبوده! گویا فراموش نموده اند. این در حالیست که هنوز هم فاصله گذاری فیزیکی مهمترین نکته و تنها راهی است که در جهان کنترل کرونا توسط آن اجرا شده است.

آیا شیوع کرونا با گرمای هوا متوقف می گردد؟

وی در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه مردم حتی المقدور و در موارد غیر ضروری نباید از خانه خارج شوند، توضیح داد: خوشبختانه در ماه رمضان ماندن در خانه بیشتر شده و به امر مقابله با کرونا یاری نموده، اما اگر رفت وآمد های روزمره و بی توجه به نکات بهداشتی را تکرار و ادامه یابد، مشکل خواهیم داشت.

گرما و کرونا دو خط موازی نیستند

محرز درباره شایعه ای که در نخستین روز های کرونا منتشر شد مبنی بر این که کرونا با آغاز گرما از بین می رود، گفت: گرما در محیط باعث می گردد ویروس کرونا زودتر از بین می برد، اما تاثیر بسیار کمی در فرایند کم شدن فاکتور های سرایت آن یا به طور کلی از بین رفتن آن دارد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، گزارش هایی که از یک مرکز تحقیقات مطالعات آمریکایی به تازگی منتشر و در آن بیان شده که ویروس جهش یافته و قدرت آن کم شده را خبر خوشی عنوان نمود که در صورت تایید صحت آن، یاری به کاهش یا از بین رفتن ویروس کرونا می نماید.

وی شرح داد: در صورت تایید این تحقیقات، می توان گفت: خود ویروس در حال یاری به بهبود شرایط ما است که اگر این فرایند ادامه یابد بطور قطع با عدم حضور در تجمعات، کنترل سفرها، خودداری از تماس ها و بیماریابی درست، می توان زودتر به حد ثابت بیماری رسید.

بازگشت کرونا در سرما

محرز هشدار داد: با سردتر شدن هوا، ویروس آنفلوآنزا و کرونا با هم مخلوط شده و مشکل بزرگتری در کمین افراد خواهد بود؛ بنابراین نباید از یاد ببریم که هنوز کرونا در جهان وجود دارد و خطر افزایش آن می رود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه مردم فکر نکنند این بیماری تمام شده و هنوز هستند مواردی که تمام اعضای خانواده کرونا گرفته اند، یادآور شد: پس تا کشف واکسن آن باید نکات بهداشتی، ایمنی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد.

بالاخره سایه کرونا چه زمانی کم می گردد؟

محرز در پاسخ به اینکه کرونا کی تمام می گردد؟ گفت: هنوز نمی دانیم. اگر خبر های جهش کرونا و کاهش یافتن قدرت بیماری زایی آن صحیح باشد می توان ابراز امیدواری که دیگر به سرعت ادامه نخواهد یافت.

وی ادامه داد: تقریبا اتفاقی که برای ویروس سارس افتاد که بعد از مبتلا کردن افراد بیشماری، از قدرت ویروس کم شد. در خصوص کرونا هم قابل پیش بینی است که پس از اینکه با قدرت سرایتش جمعیت زیادی را فراگرفت جهش یابد و کم اثر گردد؛ بنابراین اگر قدرت آن کمتر گردد بیماری خفیف تر شده و مصونیت جامعه اتفاق می افتد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید نمود: در هر صورت افرادی که به کرونا مبتلا نشده اند اگر در معرض آن قرار بگیرند حتما مبتلا می شوند و به بقیه هم انتقال می دهند. پس فراموش نکنیم هنوز تنها راه مقابله، فاصله گذاری فیزیکی است و تا توزیع واکسن نمی توان گفت: ویروس دیگر نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 889

به "آیا شیوع کرونا با گرمای هوا متوقف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا شیوع کرونا با گرمای هوا متوقف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید