ائتلاف دریایی اروپا از ماه آینده در خلیج فارس فعال می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزارت دفاع فرانسه اظهار داشت ائتلاف دریایی تحت رهبری اروپا از ماه آینده میلادی در خلیج فارس آغاز به فعالیت می نماید.

ائتلاف دریایی اروپا از ماه آینده در خلیج فارس فعال می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه روز پنج شنبه بیان کرد ائتلاف دریایی تحت رهبری اروپا که با موضوع فرانسه شکل گرفته، از ماه آینده میلادی در خلیج فارس شروع به کار می نماید.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آنه سسیل اورتمان معاون سخنگوی نیروهای مسلح فرانسه در این مورد گفت: ناوچه کوربت از ابتدای سال آینده میلادی (11 دی) در ابتکار امنیت دریایی اروپایی مشارکت خواهد نمود.

دولت فرانسه از چند ماه پیش طرح تشکیل ارتش واحد اروپایی را ارائه نموده و همزمان از مشارکت در ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا که به بهانه مقابله با تهدید ایران در خلیج فارس شکل گرفته، خودداری نموده است.

آلمان، هلند و دانمارک از جمله دیگر اعضای ائتلاف اروپایی هستند. این ائتلاف قرار است در ابتدا کار خود را با حدود 10 عضو شروع کند و مقر آن در پایگاه نظامی فرانسه ابوظبی امارات عربی متحده خواهد بود. این پایگاه قرار است ظرف چند ماه آینده عملیاتی گردد.

دو ائتلاف اروپایی و آمریکایی در حالی در خلیج فارس شکل می گیرد که خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران و بازگشت تحریم های ضدایرانی همراه با اعزام نزدیک به 14000 نیروی آمریکایی به منطقه، تنش ها در خلیج فارس را به میزان کم سابقه ای افزایش داده است. واشنگتن مدعی است که حضور ناوهای هواپیمابر، بمب افکن ها و هزاران نیروی نظامی این کشور در منطقه با هدف ایجاد بازدارندگی در برابر ایران انجام شده است. تهران با رد این ادعا، گفت وگوی منطقه ای برای کاهش تنش را در قالب ابتکار صلح هرمز پیشنهاد نموده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 524

به "ائتلاف دریایی اروپا از ماه آینده در خلیج فارس فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف دریایی اروپا از ماه آینده در خلیج فارس فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید