ادامه اختلافات نظامی و سیاسی آمریکا و ترکیه

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر دفاع آمریکا از ترکیه خواسته است تا دست از مخالفت با طرح دفاعی ناتو برای کشورهای بالتیک و لهستان بردارد.

ادامه اختلافات نظامی و سیاسی آمریکا و ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه از ترکیه خواسته است تا مخالفت با طرح دفاعی ناتو در منطقه بالتیک و لهستان را متوقف کند، آنکارا نیز از این ائتلاف نظامی خواسته است تا از عملیات ارتش ترکیه علیه کردهای وای پی جی مورد حمایت آمریکا در سوریه حمایت کند.

بر اساس این گزارش، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه ای در آستانه نشست ناتو در لندن، به آنکارا هشدار داده است که همه مثل ترکیه تهدیدات را ارزیابی نمی نمایند و من حاضر نیستم کردهای وای پی جی را تروریست بدانم تا این بن بست از بین برود.

وی از ترکیه خواست تا به جای پرداختن به این گونه مسائل، تمرکز اصلی خود را بر روی چالش های بزرگتری قرار دهد که سازمان ناتو با آن روبرو است.

اسپر گفت: پیغام من به ترکیه این است که ما احتیاج به پیشرفت در مورد این طرح های دفاعی داریم و این طرح های دفاعی را نمی توان به خاطر نگرانی های خاص یک کشور، متوقف کرد. وحدت ائتلاف، آمادگی ائتلاف به این معناست که شما بر روی مسائل و موضوعات بزرگتر تمرکز کنید.

ناتو برای اجرای طرح دفاعی خود در لهستان و کشورهای منطقه بالتیک احتیاج به موافقت 29 کشور عضو این سازمان دارد.

اختلافات بین کشورهای عضو ناتو در شرایطی است که مراسم هفتادمین سالگرد تشکیل این سازمان قرار است در شهر لندن و با حضور رهبران کشورهای عضو برگزار گردد.

ترکیه خواهان آن است که ناتو رسما کردهای وای پی جی را یک گروه تروریستی اعلام کند. آنکارا بارها واشنگتن را عامل اصلی این بن بست معرفی کرده است.

مارک اسپر در پاسخ به این سئوال که آیا آمریکا حاضر است کردهای سوری را تروریست بداند، گفت: قطعا از این مساله حمایت نخواهم کرد. ما بر مواضع خود پافشاری خواهیم کرد و فکر می کنم ناتو نیز این چنین خواهد نمود.

اقدام ترکیه در خریداری سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه نیز با مخالفت شدید آمریکا و ناتو روبرو شده است. آمریکا در پاسخ به این اقدام ترکیه، این کشور را از طرح فراوری جنگنده اف 35 حذف کرده است.

سناتورهای آمریکایی خواهان تحریم ترکیه به خاطر سامانه اس 400 شدند

نمایندگان آمریکایی دولت ترامپ را برای اعمال تحریم هایی علیه ترکیه به خاطر خریداری سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه تحت فشار قرار داده اند.

سناتورهای آمریکایی بر این باورند که عدم اعمال تحریم ها علیه ترکیه یک سیگنال وحشتناک را ارسال خواهد نمود. یک کمیته اصلی سنای آمریکا قرار است درباره قانون مجازات ترکیه رای گیری کند.

کریس ون هولن سناتور دموکرات و لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه در نامه ای خطاب به مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نوشتند: زمان برای صبر در قبال ترکیه به خاتمه رسیده است. الان وقت آن است که قانون را اجرا کنید. عدم اعمال تحریم ها علیه ترکیه یک سیگنال وحشتناک را برای سایر کشورها ارسال می نماید که می توانید بدون تبعات جدی، از قوانین آمریکا در امان باشید.

علی رغم آنکه ترامپ قانون تحریم های ترکیه را امضا کرده است ولی واشنگتن تاکنون از اجرای آن خودداری کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 499

به "ادامه اختلافات نظامی و سیاسی آمریکا و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اختلافات نظامی و سیاسی آمریکا و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید