ادامه تبادل زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان؛ 72 زندانی دیگر آزاد شدند

به گزارش مجله پیامک مسعود، در ادامه فرایند تبادل زندانیان در افغانستان، دولت 52 زندانی طالبان و این گروه نیز 20 زندانی نیروهای امنیتی افغان را آزاد کردند.

ادامه تبادل زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان؛ 72 زندانی دیگر آزاد شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان خاطرنشان کرد که براساس فرمان اشرف غنی و برای مبارزه با کرونا و پیشرفت در فرایند صلح 52 زندانی دیگر طالبان از زندان پلچرخی آزاد شدند.

وی از طالبان خواست تا سرعت آزادی زندانیان را تسریع نموده و خشونت ها را نیز کاهش دهد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز خاطرنشان کرد که 20 نفر از نیروهای امنیتی افغان در ولایت قندهار آزاد شدند.

این هفتمین دور از آزادی زندانیان دولت افغانستان توسط طالبان است، این گروه پیش از این نیز در شش دور 112 زندانی را در ولایت های قندهار، لغمان و قندوز آزاد نموده بود.

با این حال دولت افغانستان تنها آزادی 106 زندانی را تایید نموده و می افزاید که بیشتر زندانیان آزاد شده توسط طالبان غیرنظامی هستند.

دولت افغانستان نیز پیش از این در 9 دور 850 نفر از زندانیان طالبان را آزاد نموده و براساس فرمان اشرف غنی قرار است یکهزار و 500 نفر از اعضای این گروه از زندان آزاد شوند و 3 هزار و 500 به جامانده نیز بطور تدریجی و مشروط به کاهش محسوس خشونت ها توسط طالبان آزاد شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 884

به "ادامه تبادل زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان؛ 72 زندانی دیگر آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تبادل زندانیان بین دولت افغانستان و طالبان؛ 72 زندانی دیگر آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید