ارتش میانمار در کوشش برای آرام کردن اوضاع از ترس کودتاست

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرگزاری خبرنگاران- ارتش میانمار گفت از قانون اساسی محافظت می نماید، به آن احترام می گذارد و مطابق با قانون کشور عمل خواهد نمود؛ بیانیه ای که ماهیت آن آرام کردن اوضاع از ترس وقوع کودتاست.

ارتش میانمار در کوشش برای آرام کردن اوضاع از ترس کودتاست

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز از یانگون (میانمار)، ارتش میانمار روز شنبه بیان کرد از قانون اساسی محافظت می نماید، به آن احترام می گذارد و مطابق با قانون کشور عمل خواهد نمود؛ بیانیه ای که ماهیت آن آرام کردن اوضاع از ترس وقوع کودتاست.

در روز های اخیر این نگرانی به وجود آمده که ارتش میانمار در کوشش برای به دست دریافت قدرت است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و سفارتخانه های غربی در میانمار روز آدینه در خصوص احتمال مداخله نظامی ارتش در میانمار ابراز نگرانی کردند. میانمار کشوری است که پس از کودتای سال 1962، به مدت 49 سال توسط ارتش اداره می شد.

ارتش که در زبان محلی میانمار به آن تاتماداو (Tatmadaw) می گویند، بیان کرد: اظهارات اخیر ژنرال مین آنگ هلاینگ (Min Aung Hlaing) فرمانده کل ارتش در خصوص لغو قانون اساسی بد برداشت شده است.

ارتش میانمار بیان کرد: تاتماداو از قانون اساسی 2008 محافظت و مطابق با قانون عمل خواهد نمود. بعضی سازمان ها و رسانه ها آنچه را که می خواستند فرض کردند و نوشتند تاتماداو قرار است قانون اساسی میانمار را لغو کند.

حزب حاکم لیگ ملی برای دموکراسی (NLD) به رهبری آنگ سان سوچی که در انتخابات نوامبر 2020 پیروز شد، توضیح داد بیانیه ارتش شرح مناسبی است.

میانمار این هفته بار دیگر شاهد تنش های سیاسی بود. این تنش ها پس از به وجود آمد که سخنگوی ارتش از منتفی دانستن کودتا آن هم چند روز قبل از تشکیل مجلس جدید خودداری کرد و هشدار داد چنانچه به شکایت های آن ها در ارتباط با تقلب در انتخابات رسیدگی نشود، نیرو های مسلح تدابیری اتخاذ خواهند کرد.

کمیسیون انتخاباتی میانمار روز پنجشنبه این ادعا ها را رد و تأکید کرد خطای قابل توجهی که بر نتیجه انتخابات تأثیر گذاشته باشد، صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1332

به "ارتش میانمار در کوشش برای آرام کردن اوضاع از ترس کودتاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش میانمار در کوشش برای آرام کردن اوضاع از ترس کودتاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید