استقرار پهپادهای تجسسی فورپست ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه

به گزارش مجله پیامک مسعود، ارتش روسیه از استقرار اسکادرانی از پهپادهای تجسسی خود در یکی از شهرهای شبه جزیره کریمه اطلاع داد.

استقرار پهپادهای تجسسی فورپست ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش روسیه اسکادرانی از پهپادهای تجسسی خود را در شهر سواستوپول در شبه جزیره کریمه مستقر نموده است.

وبگاه دیفنس ورلد به نقل از روزنامه روسی زبان ایزوستیا نوشت که نوع پهپادهای استقرار یافته در شهر بندری سواستوپول، فورپست و متعلق به ناوگان هوایی دریای سیاه روسیه است.

شبه جزیره کریمه خط جدایی میان حامیان اتحادیه اروپا و روسیه است و حدود 60 درصد از جمعیت بیش از 2 میلیون نفری این شبه جزیره، روس تبارند. این شبه جزیره در سال 2014 و پس از سقوط دولت مرکزی اوکراین توسط گروه های مورد حمایت غرب و قدرت دریافت روس گرایان در شرق اوکراین، در جریان یک همه پرسی از اوکراین جدا شد و بار دیگر به روسیه پیوست.

چندی قبل نخست وزیر روسیه ضمن تاکید بر جدایی ناپذیر بودن کریمه از کشورش، تحریم های مالی و تهدید نظامی غرب علیه مسکو را بی فایده خوانده بود. نخست وزیر روسیه در پنجمین سالگرد الحاق کریمه به کشورش گفت که این منطقه تا ابد بخشی از خاک این کشور باقی خواهد ماند.

دیمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه در این زمینه گفت : پنج سال پیش، برای الحاق کریمه به روسیه و ایجاد موجودیتی جدید در روسیه معاهده ای بین طرفین امضا شد. ساکنان این شبه جزیره با برگزاری همه پرسی تصمیم مهمی دریافتد تا به بخشی از روسیه مبدل شوند، در نتیجه انتخاب بسیار مهمی صورت گرفت. (جزئیات بیشتر)

به نوشته دیفنس ولد، وزارت دفاع روسیه پهپادهای فور پست را بر اساس تجربیات جنگی در سوریه ارتقا داده و این پهپادها با انجام پروازهای تجسسی، اطلاعات مورد احتیاج برای سامانه های موشک انداز مستقر در کشتی های جنگی فراهم می نمایند.

این پهپاد 500 کیلوگرم وزن دارد و می تواند 100 کیلو بار را حمل نموده و 99 کیلوگرم سوخت به همراه داشته باشد. این پهپاد می تواند تا 200 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد و حدود 250 کیلومتر برد دارد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 237

به "استقرار پهپادهای تجسسی فورپست ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار پهپادهای تجسسی فورپست ارتش روسیه در شبه جزیره کریمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید