استکی: باید سه سهمیه المپیک می گرفتیم، اما ناداوری یک سهمیه را از ما گرفت، در خصوص روزبهانی تصمیم گیری سخت است

به گزارش مجله پیامک مسعود، سرمربی تیم ملی بوکس گفت: باید در مسابقات گزینشی المپیک سه سهمیه کسب می کردیم، اما ناداوری یک سهمیه ما را گرفت.

استکی: باید سه سهمیه المپیک می گرفتیم، اما ناداوری یک سهمیه را از ما گرفت، در خصوص روزبهانی تصمیم گیری سخت است

علیرضا استکی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص عملکرد ملی پوشان بوکس در مسابقات گزینشی المپیک و کسب دو سهمیه المپیک گفت: این تیم شخصیتی داشت که باعث شده بود قبل از مسابقات هر وقت در خصوص تعداد کسب سهمیه از من سوال شد، بگویم که هر 8 بوکسور ما شخصیت کسب سهمیه المپیک را دارند. متاسفانه در سه وزن انتظارات برآورده نشد، اما سایر بوکسورهای ما عملکرد خوبی داشتند.

وی توضیح داد: احسان روزبهانی نیز تمام کوشش خود را انجام داد، اما اضافه وزن زیاد و دیر وزن کم کردن و بدن ناآماده باعث شد او در دور اول حذف گردد. در سایر اوزان بچه های ما سه تا چهار مسابقه خوب و سنگین انجام دادند. در وزن 52 کیلوگرم امید احمدی صفا عملکرد عالی داشت و با قهرمان المپیک از ازبکستان مبارزه پایاپایی را انجام داد. در جدول شانس مجدد و برای کسب سهمیه المپیک نیز حق مسلم او را مقابل بوکسور استرالیایی خوردند و سهمیه را از او گرفتند. ما نمی توانیم در مقابل این ناداوری ها کاری کنیم و باید کمیته ملی المپیک به وسیله کمیته بین المللی المپیک کاری را انجام بدهد.

سرمربی تیم ملی بوکس اضافه نمود: قوانین بوکس را به گونه ای تغییر دادند که ما هیچ کاری نمی توانیم انجام بدهیم. حتی ما راضی شده بود 1500 دلار برای اعتراض پرداخت کنیم، اما اعتراض ما هیچ فایده ای نداشت و سهمیه المپیک او زنده نمی شد. در وزن 57 کیلوگرم دانیال شه بخش ستاره این مسابقات بود. شه بخش از لحاظ فنی یکی از بوکسورهای بی نظیر تاریخ بوکس ایران است و توانست خدا را شکر سهمیه المپیک را کسب کند. او با کسب سهمیه المپیک تبدیل به اولین ورزشکار المپیکی سیستان و بلوچستان شد که خود یک افتخار عظیم است.

استکی گفت: اشکان رضایی در وزن 63 کیلوگرم توانست مقابل بوکسور کره جنوبی به رجحان دست پیدا کند و بازی بسیار خوبی مقابل بوکسور قزاقستان انجام داد، اما مغلوب گشت. در جدول شانس مجدد نیز به مصاف عثمانوف دارنده برنز دنیا از تاجیکستان رفت و کار خود را نیز انجام داد و با وجود باخت از او راضی هستم. قطعا در آینده حرف های زیادی از رضایی خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در وزن 69 کیلوگرم سجاد کاظم زاده انتظارات ما را برآورده نکرد. شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم بعد از رجحان مقابل حریف ژاپنی، در مقابل بوکسور چینی با وجود مبارزه برتر باخت که یک شوک عظیم برای او بود. بعد از این باخت ما فکر کردیم کار شاهین تمام شده است، اما همان شب در بخش نامه جدید این شانس برای او فراهم شد تا در جدول شانس مجدد حضور داشته باشد. خدا را شاهین را دوست داشت و با این تصمیم مجددا به جدول بازگشت. بعد از این اتفاق شاهین با وجود مصدومیت در دو مبارزه به رجحان دست یافت و توانست دومین سهمیه المپیک ما را کسب کند.

سرمربی تیم ملی بوکس خاطر نشان کرد: در وزن 81 کیلوگرم احسان روزبهانی به دلیل عدم آمادگی و وزن کم کردن زیاد نتوانست توانایی واقعی خود را به نمایش بگذارد، اما او به هیچ عنوان در رینگ کم نگذاشت و آنچه در توان داشت را پیاده کرد. روزبهانی برای کسب سهمیه المپیک راستا راحتی داشت و می توانست به راحتی سهمیه المپیک را کسب کند. باید بعد از این مسابقات ببینیم او میخواهد چه تصمیمی بگیرد. در خصوص احسان تصمیم گیری سخت است و اگر او قصد حضور در این وزن یا 91 کیلوگرم را برای مسابقات پاریس داشته باشد باید در مبارزه انتخابی شرکت کند.

وی اضافه نمود: در وزن احسان بوکسورهای خوبی داریم و ما به اندازه کافی به او در وزن 81 کیلوگرم در مسابقات دنیای و گزینشی المپیک فرصت دادیم تا خود را نشان بدهد. به غیر از 2، 3 ماه اخیر که داستان هایی با او داشتیم در سایر موارد او کاملا در اختیار تیم بود و زحمت خود را کشید اما نتوانست نتیجه لازم را بگیرد.

استکی در ادامه اعلام کرد: در وزن 91 کیلوگرم یک جوان دیگر به نام طوفان شریفی داشتیم که توانست چین قدرتمند را شکست بدهد و در مقابل بوکسور قهرمان ازبکستان در یک ملاقات نزدیک مغلوب گردد. در وزن 91+ کیلوگرم نیز ایمان رمضانپور نتوانست انتظارات ما را برآورده کند.

وی با تمجید از رفتار حرفه ای احسان روزبهانی به عنوان کاپیتان تیم ملی بوکس گفت: احسان روزبهانی از روزی که باخت کاملا در خدمت تیم شد و به روزهای جوانی خود بازگشت و بدون ادعا و غرور برای بچه ها کوشش و یاری کرد. احسان با وجودی که حجم این شکست برای او سنگین بود، اما ساعت ها در مواقع تست دوپینگ بالای سر بچه ها بود و من کاملا از او راضی هستم.

سرمربی تیم ملی بوکس در خصوص دلایل عدم نتیجه گیری کاظم زاده گفت: راستا سجاد و حتی احسان به گونه ای بود که می توانستند در این مسابقات سهمیه کسب نمایند و شرایط سهمیه را داشتند، اما این اتفاق برای آنها نیفتاد. کاظم زاده باید تغییراتی در خود ایجاد کند.

استکی در خصوص مسابقات گزینشی مرحله دوم در پاریس گفت: هنوز خبری در خصوص لغو یا برگزاری این مسابقات به ما اعلام نشده است، اما قطعا در صورت برگزاری این مسابقات در بعضی اوزان تغییرات خواهیم داشت. این امکان حتی وجود دارد که در هر 6 وزن نماینده اعزام نکنیم. باید با بررسی مسابقات ببینیم کسب سهمیه در چه اوزانی برای ما راحت است. باید ببینیم بوکسورهایی داریم که شخصیت کسب سهمیه در این مسابقات را داشته باشند تا در خصوص تعداد نفرات تصمیم گیری کنیم.

وی در سرانجام توضیح داد: در تیم اعزامی به اردن در 6 وزن شخصیت کسب سهمیه را داشتیم که در نهایت با وجودی که باید 3 سهمیه کسب می کردیم، اما با ناداوری به 2 سهمیه رسیدیم. از مردم واقعا بابت حمایت از تیم ملی تشکر می کنم. در روز سرانجامی نیز کل جامعه بوکس پشت ما بود و انرژی و روحیه خوبی از جامعه بوکس گرفتیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 744

به "استکی: باید سه سهمیه المپیک می گرفتیم، اما ناداوری یک سهمیه را از ما گرفت، در خصوص روزبهانی تصمیم گیری سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استکی: باید سه سهمیه المپیک می گرفتیم، اما ناداوری یک سهمیه را از ما گرفت، در خصوص روزبهانی تصمیم گیری سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید