اظهارات مهم سخنگوی وزارت بهداشت درباره حکومت نظامی و قرنطینه کشور

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرنطینه سطح 3 علیه کرونا در حال اجراست. آنچه منتقدان درباره قرنطینه می گویند اعمال حکومت نظامی است که امکانپذیر نیست و تبعات اجتماعی، مالی و امنیتی دارد.

اظهارات مهم سخنگوی وزارت بهداشت درباره حکومت نظامی و قرنطینه کشور

به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور روز یکشنبه (سوم فروردین) در کنفرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در پاسخ به پرسش ایرنا درباره نظر وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره قرنطینه اضافه کرد: قرنطینه کار عجیب و غریبی نیست و سطوح مختلفی دارد، آنچه از زمان اپیدمی کرونا در ایران و حتی قبل از آن با قرنطینه فردی دانشجویان بازگشته از چین اجرا و بعد از آن هم با تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و اکنون مراکز خرید و مغازه ها صورت گرفته و توصیه به مردم برای قرنطینه خانگی، همان سطح 3 قرنطینه است که با مشارکت مردم انجام می گردد.

وی گفت: آنچه مد نظر بعضی افراد درباره قرنطینه است که بعضا موجب شبهه می گردد، عموما اجرای نوعی حکومت نظامی و اقدامات شدید قهری است که به نظر ما نه ممکن و نه مطلوب است و امکان برقراری آن در کشور وجود ندارد و مطلوبیت و اثربخشی مد نظر را نیز نخواهد داشت. در کشورهایی هم که این سطح از قرنطینه را اجرا نموده اند لزوما خروجی مطلوب و راهگشایی نداشته است و بلکه عوارض و تبعات مالی، اجتماعی و حتی امنیتی خواهد داشت که اثرات و خسارات آن از شیوع بیماری بیشتر است.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه داد: با این اوصاف سطح 3 قرنطینه برای مهار اپیدمی ویروس کرونا در کشور ساری و جاری است و این نوع قرنطینه باید باشد و در حال اجراست و قرنطینه سطح چهارم در کشور ما قابل اجرا نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 772

به "اظهارات مهم سخنگوی وزارت بهداشت درباره حکومت نظامی و قرنطینه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات مهم سخنگوی وزارت بهداشت درباره حکومت نظامی و قرنطینه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید