افتتاح ساختمان جدید دانشگاه ترک-آلمان با حضور مرکل و اردوغان

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس جمهور ترکیه در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشگاه ترک-آلمان در استانبول گفت: امیدواریم دانشگاه ترک-آلمانی استانبول نیز مانند دبیرستان آلمانی با 150 سال سابقه، تبدیل به نماد دوستی دو ملت گردد.

افتتاح ساختمان جدید دانشگاه ترک-آلمان با حضور مرکل و اردوغان

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در افتتاح ساختمان جدید دانشگاه ترک-آلمان در استانبول که با حضور آنگلا صدر اعظم آلمان برگزار گردید، گفت: آماده حمایت کامل از دانشگاه ترک-آلمان استانبول هستیم. امیدواریم ترکیه تبدیل به مرکز جذب دانشجویان ممتاز و مقصد مغزها گردد.

وی با بیان اینکه اقدامات ما برای تاسیس مراکز آموزش عالی مشترک؛ مانند دانشگاه علمی-فنی ترک-ژاپنی و ترک-ایتالیایی نیز ادامه دارد، گفت: امیدواریم دانشگاه ترک-آلمانی استانبول نیز مانند دبیرستان آلمانی با 150 سال سابقه، تبدیل به نماد دوستی دو ملت گردد. شمار دانشجویان بین المللی ترکیه از 15 هزار به 172 هزار تن رسید.

رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره محور ملاقاتش با مرکل گفت: در ملاقات با مرکل علاوه بر روابط ترکیه-آلمان، مسائل منطقه، به ویژه لیبی را با جزئیات کامل آنالیز خواهیم کرد. امیدواریم جامعه جهانی اشتباهات خود در سوریه را در لیبی تکرار نکند. به حمایت از برادران لیبیایی در این روزهای سخت تا زمان برقراری صلح، آرامش و تامین آینده شان ادامه می دهیم. توقف بحرانی که موجب جان باختن دستکم 2 هزار و 400 و آسیب دیدن بیش از 7 هزار و 500 نفر شده، بزرگترین هدف پیش روی ما است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه ترک-آلمان نمونه عالی از همکاری میان دو کشور و نشانه اتحاد ماست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 530

به "افتتاح ساختمان جدید دانشگاه ترک-آلمان با حضور مرکل و اردوغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح ساختمان جدید دانشگاه ترک-آلمان با حضور مرکل و اردوغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید