امتحان نهایی وزیر در مجلس

به گزارش مجله پیامک مسعود، کم نیستند دانش آموزان و والدینی که از نحوه برگزاری امتحانات نهایی گله دارند، چراکه بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری امتحانات، احتمال شیوع بیماری کرونا را در بین دانش آموزان افزایش داده است.

امتحان نهایی وزیر در مجلس

پیش از برگزاری آزمون های نهایی پایه های نهم و دوازدهم، دو جبهه از موافقان و مخالفان برگزاری حضوری آزمون ها شکل گرفت که هرکدام دلایل خاص خودشان را برای برگزاری مجازی یا حضوری امتحان ها داشتند اما در نهایت، با تصمیم ستادملی مقابله با کرونا و با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در محل آزمون، برگزاری حضوری آزمون ها قطعی شد.

آزمون هایی که تصور می شد به دلیل حواشی پیش آمده، از بالاترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی برخوردار باشد اما در چند روز اخیر گزارش هایی به دست بعضی نمایندگان رسیده که از فرایند دیگری در مراکز برگزاری آزمون حکایت دارد.

طبیعی است وزارت آموزش و پرورش باید پیش از اجرایی کردن امتحانات دانش آموزان به شکل حضوری، تدابیر لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را در نظر می گرفت که دیده ها و شنیده ها حاکی از این است که این اتفاق نیفتاده و پروتکل های لازم برای حفظ سلامت دانش آموزان رعایت نمی گردد.

گزارش هایی که از نگرانی های خانواده ها و دانش آموزان به دستمان رسیده از این حکایت دارد که در بعضی مدارس ازدحام دانش آموزان مقابل در مدارس زیاد است، فاصله مناسب جایگاه ها رعایت نمی گردد و در محل برگزاری آزمون سیستم تهویه مناسبی وجود ندارد.

علاوه بر این بعضی دانش آموزان می گویند موادضدعفونی نماینده و صابون مایع نیز به درستی در دسترس دانش آموزان قرار نمی گیرد. مواردی که طبیعتا می تواند باعث شیوع بیماری و گرفتاری دانش آموزان و خانواده های آنها بگردد.

به این ترتیب افزایش چنین گزارش هایی باعث شد طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش را مطرح کنیم تا ایشان در اولین فرصت ممکن در کمیسیون تخصصی حضور پیدا نمایند و به این سوال پاسخ بدهند چرا تدابیر لازم برای رعایت بدیهی ترین پروتکل ها و حفظ جان دانش آموزان و خانواده هایشان رعایت نشده است؟

نکته دیگر که در این میان نباید فراموش کرد این است که در یک سال گذشته و با فراگیری ویروس کرونا، آزمون های متعددی به صورت حضوری، مانند کنکور و امتحانات نهایی برگزار گردید؛ فرصتی که می توانست تجربه ای برای شناخت و برطرف اشکالات و ضعف های سایر آزمون های حضوری پیش رو باشد، اما به نظر می رسد این اتفاق نیفتاده و تجربه آزمون های گذشته، منجر به بهبود کیفیت برگزاری آزمون های حضوری در شرایط کرونا نشده است؛ اتفاقی که به نظر می رسد دلیلی جز سوءمدیریت ندارد.

در واقع این همان سوالی است که باید از وزیر آموزش و پرورش پرسیده گردد و وزیر جوابگوی چرایی این ضعف و کم کاستی باشد.

در شرایط فعلی، ما نمایندگان مجلس، با در دست داشتن ابزارهای نظارتی، وظیفه خود می دانیم با سوال، تذکر و استیضاح به بهبود شرایط فعلی کشور یاری کنیم.

در حال حاضر با مطرح کردن سوال درباره چرایی رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری آزمون امتحانات نهایی آغاز نموده ایم و اگر لازم باشد، مسائل دیگری را نیز در این خصوص پیگیری خواهیم کرد.

زهره الهیان - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1517

به "امتحان نهایی وزیر در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتحان نهایی وزیر در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید