امید رضایی فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با صدور حکمی امید رضایی فر را به سمت سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری منصوب کرد.

امید رضایی فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با صدور حکمی امید رضایی فر را به سمت سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری منصوب کرد. در این حکم انتصاب در زمینه وظایف سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری بر مواردی از قبیل پشتیبانی از امور مرتبط با واحد های نوآور، فناور و دانش بنیان و نهاد های اکوسیستم نوآوری با ارزیابی یا بازنگری و تسهیل فرآیند های مرتبط و پشتیبانی از رشد و توسعه نظام تامین اقتصادی و افزایش مشارکت در فرآیند های فراوری و تجاری سازی محصولات مبتنی بر فناوری و نوآوری تاکید شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، برنامه ریزی و اهتمام در راستای راهنمایی شغلی، کارآفرینی و اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان و طراحی سازوکار لازم جهت جذب و نگهداشت نیروی انسانی و پشتیبانی از توسعه تعاملات اجزای اکوسیستم فناوری و نوآوری در سطح ملی و بین المللی را از دیگر وظایف سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری بر شمرده است.

بعلاوه در این حکم انتصاب، ترویج گفتمان نوآوری و فرهنگ حمایت از مالکیت فکری و پشتیبانی از ایجاد و استقرار نظام ارزش گذاری دارائی های فکری، بسترسازی جهت تبیین نظام ملی نوآوری و تسهیل تبدیل علم به فناوری و ثروت و پشتیبانی از فرآیند تجاری سازی و انتقال فناوری در مراکز علمی، پژوهشی و فناوری از ماموریت های این دفتر ذکر شده است.

خیرالدین با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیر، برنامه ریزی و پشتیبانی از فعالیت های مشترک مراکز علمی و فناوری با مراکز فراوریی صنعتی و ارائه دهندگان خدمات، ترویج گفتمان نوآوری و فناوری و فرهنگ ثروت آفرینی در جامعه به وسیله فراوری محصولات باارزش، تقویت همکاری های استراتژیک و افزایش سهم بخش خصوصی در سرمایه گذاری در اکوسیستم فناوری و نوآوری بر همکاری این دفتر در ایجاد و راهبری اتاق های فکر و نظام ملی ایده ها و احتیاج ها تاکید نمود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1805

به "امید رضایی فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید رضایی فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید