اندازه گیری تأثیر توییت های ترامپ بر بازارها

به گزارش مجله پیامک مسعود، تأثیر توییت های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بر بازارهای جهانی، چنان جدی و زیاد بوده است که بانک جی پی مورگان، شاخصی را برای اندازه گیری تأثیر این توییت ها تعریف نموده است.

اندازه گیری تأثیر توییت های ترامپ بر بازارها

به گزارش بلومبرگ، جی پی مورگان این شاخص را ولففه نام گذاری نموده است که ترکیبی از واژه های نوسان و پوشش است. البته واژه پوششی که در این ترکیب به کار رفته، صورت اشتباه آن است که یک بار ترامپ در یک توییت معروف به کار برد.

جی پی مورگان از مدل های اندازه گیری نوسان خود و همینطور الگوریتم های مختلف دیگری برای اندازه گیری تأثیر توییت های 280کاراکتری ترامپ بر بازارها استفاده نموده است. این آنالیز نشان داده است که 146توییت از 4هزار توییتی که از سال 2018منتشر شده، می تواند تغییرات نرخ بهره در کوتاه مدت را شرح دهند.

بعضی کلیدواژه ها، بیشتر از دیگر کلمات در توییت هایی که باعث بروز نوسان می شوند استفاده می شوند. این کلمات شامل چین، میلیارد، محصولات، دمکرات ها، عالی، دلار، تعرفه و تجارت هستند. جی پی مورگان به این اشاره نموده است که می توان انتظار داشت که توییت های ترامپ، در هر ساعتی از شبانه روز منتشر شوند. با این حال تحلیلگران به این نتیجه رسیده اند که توییت های اثرگذار ترامپ بر بازارها، معمولا بین 12ظهر تا ساعت 2بعدازظهر منتشر شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 268

به "اندازه گیری تأثیر توییت های ترامپ بر بازارها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه گیری تأثیر توییت های ترامپ بر بازارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید