انفجارهای بزرگ در شمال غرب ترکیه، 2 کشته و 74 زخمی

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سلسله انفجارهای قوی و مهیب مناطقی از شمال غرب ترکیه را لرزاند.

انفجارهای بزرگ در شمال غرب ترکیه، 2 کشته و 74 زخمی

گفته شده این انفجارها در یک کارخانه ساخت مواد انفجاری در استان ساکاریا واقع در شمال غرب ترکیه رخ داده است و پس از انفجار نخست که بزرگترین انفجار بوده است، انفجارهای دیگری نیز با شدت کمتری به وقوع پیوسته است.

منابع محلی ترکیه با تائید این خبر گفته اند که در کارخانه محل حادثه 200 کارگر مشغول به کار بوده اند.

هنوز علت حادثه به درستی اعلام نشده و نیروهای امدادی و آتش نشانی در حال تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی حاصل از این انفجارها هستند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 74 نفر در این انفجارها خبر داد.

منابع محلی اعلام کردند که 150 تا 200 نفر در داخل این کارخانه حضور داشته اند و تیم آتش نشانی تا به امروز از ورود برای مهار آتش سوزی به دلیل ادامه انفجارها، عاجز بوده است.

پایگاه سی ان ان ترک تصاویری منتشر کرده است که دود عظیمی در حال برخاستن از محل انفجار است و صدای انفجاری متوالی از 50 کیلومتری کارخانه شنیده می شود و این موجبات وحشت ساکنان محلی شده است و بسیاری به خیابان ها آمده اند و فکر می کنند که زلزله رخ داده است.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در نخستین واکنش به این حادثه با تائید این انفجارها، اعلام کرده که قرار است وزرای بهداشت، کشور و کار ترکیه به محل حادثه اعزام شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 965

به "انفجارهای بزرگ در شمال غرب ترکیه، 2 کشته و 74 زخمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجارهای بزرگ در شمال غرب ترکیه، 2 کشته و 74 زخمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید