بایدها و نبایدهای ترافیکی در آب و هوای بارانی

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، به تشریح بایدها و نبایدهای ترافیکی در آب و هوای بارانی پرداخت.

بایدها و نبایدهای ترافیکی در آب و هوای بارانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: با توجه به این که شاهد شروع بارندگی های فصل پاییز هستیم، به رانندگان وسایل نقلیه توصیه می گردد با توجه کامل به مقابل برانند، سرعت مجاز و مطمئنه را رعایت نمایند و در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا احتیاجمند دقت بیشتری است.

رازقی اضافه نمود: رانندگان توجه نمایند هنگام بارش باران، دید راننده محدود می گردد و میدان دید وی کاهش پیدا می نماید و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می رود. بنابراین ضروری است تجهیزاتی مانند برف پاک کن، بخاری و ... که نقص آن ها می تواند بر دید راننده تاثیرگذار باشد، بازبینی و در صورت احتیاج برطرف نقص شوند.

رئیس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین تأکید کرد: رانندگان به صورت کامل قوانین و مقررات هدایت و رانندگی را رعایت نمایند. ضروری است این افراد به طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نمایند و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند. عابران پیاده نیز هنگام عبور از عرض خیابان به چراغ هدایت و عبور خودروها توجه نمایند. همچنین موتورسواران حتماً از کلاه ایمنی استفاده نمایند و قوانین و مقررات هدایت و رانندگی را به طور کامل مدنظر قرار دهند تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

  • رانندگان با سرعت مجاز رانندگی نمایند

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ نیز به رانندگان توصیه کرد در ساعات خلوتی معابر با سرعت مطمئنه حرکت نمایند تا در صورت مشاهده هرگونه خطر بتوانند به راحتی وسیله نقلیه را کنترل نمایند.

سرهنگ مؤمنی در مورد تصادف فوتی بامداد شنبه، 4 آبان ماه، اظهار کرد: حدود ساعت 2 بامداد امروز در جهت جنوب به شمال خیابان فدائیان اسلام بعد از آزادگان یک دستگاه سواری پراید که راننده آن با سرعت بسیار بالایی در حال حرکت بود از محور خارج شد. راننده این خودرو که نتوانست وسیله نقلیه خود را کنترل کند، با در پارکینگ مرکز تجاری برخورد سنگینی کرد و بر اثر شدت ضربه در محل حادثه جان خود را از دست داد. راننده مردی حدود 69 ساله بود.

سرهنگ مؤمنی به رانندگان توصیه کرد در ساعات خلوتی معابر با سرعت مطمئنه حرکت نمایند تا در صورت مشاهده هر گونه خطر بتوانند به راحتی وسیله نقلیه را کنترل نمایند. در زمان بارش نزولات آسمانی با توجه به لغزنده بودن معابر و کاهش دید راننده با سرعت کمتر از شرایط عادی رانندگی کند تا شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی در سطح معابر نباشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 432

به "بایدها و نبایدهای ترافیکی در آب و هوای بارانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدها و نبایدهای ترافیکی در آب و هوای بارانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید