برگزاری انتخابات در سایه ناامنی؛ حملات انفجاری و راکتی در 11 ولایت افغانستان

به گزارش مجله پیامک مسعود، در حالی که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تحت تدابیر شدید امنیتی در حال برگزاری است کمیسیون حقوق بشر افغانستان گزارش داده که در 11 ولایت این کشور حملات انفجاری و راکتی اجرا شده است.

برگزاری انتخابات در سایه ناامنی؛ حملات انفجاری و راکتی در 11 ولایت افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، باوجود اعزام بیش از 70 هزار نیروی امنیتی برای تامین روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کمیسیون حقوق بشر این کشور بیان کرد که از شروع این روند 11 ولایت قندوز، ننگرهار، بدخشان، قندهار، بامیان، هلمند، پکتیا، کنر، کابل، لغمان و فاریاب مورد حملات انفجاری و راکتی قرار گرفتند.

با این حال نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در یک کنفرانس خبری تاکید نموده که امنیت مراکز اخذ رای توسط نیروهای امنیتی تامین است و تاکنون هیچ رویداد امنیتی که سبب اخلال در برگزاری روند انتخابات گردد گزارش نشده است.

براساس گزارش ها شکایت ها از روند انتخابات در بلخ، بدخشان و هرات در مقایسه با دیگر ولایت ها بیشتر است و کار نکردن دستگاه های بیومتریک، عدم آشنایی کارمندان کمیسیون به استفاده از این دستگاه ها و عدم تطبیق فهرست رأی دهندگان از مشکلاتی بوده که گزارش شده است.

به گفته بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (تیفا) در 88 مرکز فهرست افرادی که برای دادن رای مراجعه کردند با فهرست رای دهندگان مغایر است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 335

به "برگزاری انتخابات در سایه ناامنی؛ حملات انفجاری و راکتی در 11 ولایت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات در سایه ناامنی؛ حملات انفجاری و راکتی در 11 ولایت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید