تاکید سئول به ادامه مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزارت امور خارجه کره جنوبی بر ادامه مذاکرات هسته ای با همسایه شمالی خود به وسیله نشست آ. سه. آن تاکید نمود.

تاکید سئول به ادامه مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به نقل از پایگاه اینترنتی یونهاپ، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز دوشنبه اظهار داشت سئول میخواهد با استفاده از مجمع منطقه ای انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آ سه آن)، کره شمالی را به ادامه مصاحبه های هسته ای ترغیب کند.

یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی که به نام وی اشاره نشده است گفت: ما در کوشش هستیم تا کره شمالی را به پای میز این مذاکرات مهم بازگردانیم. ما همه کوشش خود را برای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره و برقراری صلح دائمی انجام می دهیم. این موضوع در نشست آسه آن مطرح خواهد شد.

کیم جونگ اون، رهبر رهبر کره شمالی اخیراً گفته است که بازدارندگی هسته ای امنیت ملی کشور را تضمین می نماید، پس از آن کره جنوبی تصمیم گرفت ماهواره هایی را با فناوری رادار دیافراگم مصنوعی (SAR) فراوری کند تا نظارت بهتری بر فعالیت های نظامی پیونگ یانگ داشته باشد.

نمایندگان ویژه سئول و واشنگتن پیش از این نیز بر لزوم از سرگیری مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ تاکید نموده اند.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از اجلاس ناموفق فوریه 2019 در هانوی که در آن واشنگتن خواهان اقدام قاطع پیونگ یانگ برای نابودی کامل تجهیزات هسته ای خود شده بود، ناتمام ماند. در آن نشست کره شمالی، آمریکا را متهم کرد که به وعده های پیشین خود عمل ننموده و گام هایی که واشنگتن قرار بود بردارد هنوز اجرایی نشده است.

مذاکرات ماه اکتبر در سوئد نیز نتوانست بن بست حاصل شده در این مصاحبه ها را باز کند. مصاحبه میان دو کره نیز به دنبال تصمیم کره شمالی برای قطع تمامی خطوط ارتباطی با سئول در ماه ژوئن در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1071

به "تاکید سئول به ادامه مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید سئول به ادامه مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید