تماس وزیر خارجه درباره وضع اتباع ایرانی گرفتار در بلاروس

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر امور خارجه کشورمان عصر دیروز در تماس تلفنی با وزیر خارجه بلاروس، در مورد شرایط اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی بلاروس و لیتوانی به بحث و رایزنی پرداخت.

تماس وزیر خارجه درباره وضع اتباع ایرانی گرفتار در بلاروس

به گزارش برگزاری خبرنگاران به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، آقای امیرعبدالهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط این اتباع ایران نگرانی جدی دارد، همکاری انسان محبت آمیز مقامات کنسولی و مرزبانی بلاروس جهت یافتن و ارائه های یاری های درمانی به این افراد و تسهیل دسترسی سفارت ایران به آنان جهت بازگشت آن ها به ایران را خواهان شد.

وی با بیان اینکه اخبار نگران کننده ای از شرایط این افراد در فضای مجازی منتشر شده است، همکاری حداکثری بلاروس خصوصا مرزبانی این کشور جهت یاری به آن ها را خواهان شد.

ولادیمیر ماکی وزیر خارجه بلاروس نیز در این تماس با ارائه گزارشی از اقدامات وزارت خارجه این کشور جهت شناسایی و یافتن این افراد، بر آمادگی جدی مینسک برای مساعدت حداکثری در این زمینه و ادامه تماس نزدیک با سفارت ایران تأکید کرد.

وی با بیان اینکه ضروری است اطلاعات بیشتری در مورد موقعیت مکانی این افراد به دست بیاید، اطمینان داد که بلافاصله و به فوریت مجددا در این خصوص از مراجع ذی ربط استعلام نماید.

در این تماس طرفین در مورد ادامه رایزنی تا معین سرنوشت و یاری به اتباع ایرانی گرفتار در منطقه مرزی، توافق نمودند.

دو طرف بعلاوه بار دیگر بر اراده خود جهت اجرایی کردن توافقات انجام شده در ملاقات اخیر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد جهت توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور روابط تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 آذر 1400 بروزرسانی: 11 آذر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1743

به "تماس وزیر خارجه درباره وضع اتباع ایرانی گرفتار در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس وزیر خارجه درباره وضع اتباع ایرانی گرفتار در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید