تهدید ایتالیا برای بستن بنادر خود به روی مهاجران خارجی

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایتالیا از اتحادیه اروپا خواست تا برای پذیرش مهاجران آفریقایی یاری کند و در غیر این صورت بنادر خود را به روی مهاجران خارجی خواهد بست.

تهدید ایتالیا برای بستن بنادر خود به روی مهاجران خارجی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تورهای زمستانی ایتالیا همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ایتالیا که با فشارهای شدید ناشی از موج فزاینده ورود مهاجران و پناهجویان آفریقایی روبرو است، روز چهارشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا برای مقابله با بحران مهاجران خارجی به یاری این کشور بشتابد.

بر اساس این گزارش ایتالیا هشدار داده است که بنادر خود را به روی کشتی های امداد و نجات خواهد بست تا فشار بر شرکای اروپایی اش را افزایش دهد. منابع مطلع این مساله را اعلام نموده اند.

مائوریزیو ماساری سفیر رم در اتحادیه اروپا در ملاقات با دیمیتریس آوراموپولوس کمیسر مهاجرت اتحادیه اروپا تاکید نمود: وضعیتی که ما با آن روبرو هستیم ، کاملا جدی است و اروپا نمی توان نسبت به این اوضاع بی توجه باشد. یک منبع مطلع دولت ایتالیا این مطلب را اعلام نموده است.

یک مقام دیگر دولت ایتالیا نیز توضیح داد: ایده مسدود کردن بنادر ایتالیا به روی کشتی های امداد و نجات که با پرچم کشورهای خارجی تردد می نمایند، در این ملاقات مورد مذاکره قرار گرفته است.

این منبع مطلع گفت: این اقدام شرکای اروپایی را مجبور خواهد نمود تا مهاجران خارجی را قبول نمایند چرا که بسیاری از خیریه هایی که کشتی های نجات و امداد برای آنها کار می نمایند، در سایر کشورهای اروپایی از جمله مالت و آلمان مستقر هستند.

ایتالیا از سال 2014 میلادی با ورود بیش از 500 هزار مهاجر خارجی با قایق روبرو بوده است. تعداد مهاجران خارجی که از ابتدای سال جاری تا به امروز وارد ایتالیا شده اند نسبت به سال قبل 14 درصد رشد داشته و به بیش از 75 هزار نفر رسیده است.

ایتالیا ورودی اصلی مهاجران و پناهجویان خارجی به خصوص از کشورهای آفریقایی به شمار می رود. این در حالی است که بیشتر کشورهای همسایه ایتالیا مرزهای خود را به روی مهاجران بسته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 608

به "تهدید ایتالیا برای بستن بنادر خود به روی مهاجران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدید ایتالیا برای بستن بنادر خود به روی مهاجران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید