توجه به علائم پایدار کرونا، اولویت کشورها باشد

به گزارش مجله پیامک مسعود، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه بیان کرد، بیمارانی که نشانه های پس از ابتلا به بیماری کووید 19 یا علائم طولانی مدت آن را تجربه می نمایند، باید مورد توجه قرار بگیرند و درک تبعات مستمر این بیماری باید اولویت مقام های بهداشتی کشورها باشد.

توجه به علائم پایدار کرونا، اولویت کشورها باشد

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، هانس کلاگ گفت: اگر بخواهیم عواقب طولانی مدت و بهبودی از بیماری کووید 19 را درک کنیم، باید صدای مبتلایان به شرایط بعد از ابتلا را بشنویم.

وی اضافه کرد: این مساله، اولویت آشکاری برای سازمان دنیای بهداشت است و بیشترین اهمیت را دارد، همچنین باید برای هر مقام بهداشتی حائز اهمیت باشد.اگرچه مطالعات بر بیماری پرتو می افکند، اما هنوز تعیین نیست که چرا بعضی بیماران مبتلا به کرونا برای ماه ها علائمی همچون خستگی، پدیده مه مغزی و اختلالات قلبی و عصبی را نشان می دهند.

کلاگ گفت: بار این مساله، واقعی و قابل توجه است. از هر 10 فرد مبتلا به کروناویروس، حدود یک نفر بعد از 12 هفته و بسیاری در مدت زمان بیشتری، ناخوش احوال هستند.

مدیر اروپایی سازمان دنیای بهداشت اضافه کرد: با توجه به گزارش هایی مبنی بر ظهور علائم طولانی مدت خیلی زود پس از کشف نخست این بیماری، این مقام سازمان دنیای بهداشت تاکید نمود که بعضی بیماران، با ناباوری یا عدم درک روبه رو شده اند.

بخش اروپایی سازمان دنیای بهداشت از کشورها و موسسات اروپایی خواست در قالب بخشی از یک برنامه تحقیقاتی یکپارچه مشارکت و ابزارهای گردآوری اطلاعات و پروتکل های مطالعاتی را هماهنگ نمایند.

مدیر منطقه اروپایی این سازمان همچنین گفت که 53 کشور عضو منطقه اروپایی سازمان دنیای بهداشت از جمله چند کشور آسیای میانه را برای تعیین یک راهبرد منطقه ای گردهم می آورد.

سازمان دنیای بهداشت اوایل ماه جاری میلادی اولین سمینار مجازی را به کووید مستمر اختصاص داد تا این بیماری را به درستی تعریف کند، نامی رسمی به آن دهد و روش هایی برای تحقیق و مطالعه درمورد آن را هماهنگ سازد.

113 میلیون و 188 هزار و 469 نفر در سراسر دنیا به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند. از این تعداد، 2 میلیون و 510 هزار و 781 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت نموده و 88 میلیون و 793 هزار و 161 نفر بهبود یافته اند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1372

به "توجه به علائم پایدار کرونا، اولویت کشورها باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه به علائم پایدار کرونا، اولویت کشورها باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید