جمع آوری روزانه 100 تن پسماند پزشکی در شهر تهران خبرنگاران

به گزارش مجله پیامک مسعود، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از جمع آوری روزانه بین 90 تا 100 تن پسماند پزشکی در شهر تهران خبر داد و گفت: این پسماندها به سایت پسماند پزشکی مستقر در آرادکوه منتقل می شود.

جمع آوری روزانه 100 تن پسماند پزشکی در شهر تهران خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، آئین بهره برداری از باغ راه شهدای مدافع سلامت در مجموعه مدیریت پسماند شهر تهران با حضور محمد علیخانی، آرش میلانی، حجت نظری و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران و صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران و حمیدرضا چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران برگزار شد.

صدرالدین علیپور مدیریت سازمان پسماند شهر تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: در ایام کرونا کادر درمان پرستاران، پزشکان و همچنین مجموعه همکاران ما در سازمان پسماند حضور مؤثری را در عرصه خدمت رسانی داشتند. با توجه به اینکه در هفته درختکاری هستیم و موضوع درختکاری در راستای کمک به محیط زیست و افزایش کیفیت زندگی شهروندان است به همین دلیل برنامه ریزی صورت گرفت تا نهال هایی به یادبود افرادی که در یکسال گذشته در عرصه خدمت رسانی جان خود را از دست داده اند انجام شود. بر همین اساس 78 نهال به نیت 78 پزشک، پرستار، کادر درمان و همچنین همکاران ما در سازمان پسماند غرس شد.

وی ادامه داد: شهدای مدافع سلامت که امروز به نام آنها نهال در مجموعه پسماند تحت عنوان باغ راه شهدای مدافع سلامت غرس شد از کسانی بودند که در عرصه خدمت رسانی تلاش های بسکمک را انجام دادند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران همچنین ادامه داد: برهمین اساس تدابیری از سوی سازمان پسماند و شرکت شهر سالم اجرا شده است تا به خانواده های همکارانی که در این راستا جان خود را از دست دادند کمکهایی انجام شود.

علیپور همچنین از پرداخت کمکهای بلاعوض به شهدای مدافع سلامت و کسانی که در شهرداری تهران در سازمان پسماند و شرکت شهر سالم جان خود را از دست دادند اشاره کرد و گفت: تلاش خواهد شد تا کمکها به زودی در اختیار این خانواده ها قرار گیرد.

وی همچنین در این مراسم با اشاره به اینکه پیش از کرونا روزانه 60 تا 70 تن پسماند پزشکی در سطح شهر تهران جمع آوری می شد گفت: این رقم در زمان شیوع ویروس کرونا و در ماه هایی که این ویروس جهش بسکمک را در سطح شهر تهران داشت به بیش از 120 تن افزایش یافت اما در حال حاضر میزان پسماند پزشکی به 90 تا 100 تن در روز رسیده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه پسماند پزشکی توسط ناوگان های در نظر گرفته شده جمع آوری می شود گفت: این پسماندها به سایت پسماند پزشکی مستقر در مجموع آرادکوه منتقل می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1395

به "جمع آوری روزانه 100 تن پسماند پزشکی در شهر تهران خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمع آوری روزانه 100 تن پسماند پزشکی در شهر تهران خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید