جوزپ بورل: ادامه فرایند کنونی حفظ برجام را ناممکن می نماید

به گزارش مجله پیامک مسعود، مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت بروکسل از توافق هسته ای با ایران حمایت می نماید و خواستار حفظ آن است، اما در صورتی که کاهش تعهد ایران به برجام ادامه یابد، حفظ این توافق ناممکن می گردد.

جوزپ بورل: ادامه فرایند کنونی حفظ برجام را ناممکن می نماید

به گزارش گروه مانیتورینگ بین الملل خبرنگاران، جوزپ بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت همه طرف های باقی مانده در برجام خواستار حفظ این توافق هستند، اما ادامه فرایند کنونی در شرایط تعهد ایران به توافق هسته ای می تواند به از بین رفتن این توافق منتهی گردد.

بورل که بعد از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در خصوص بحث ایران در نشست امروز، گفت: من شخصا موضوع ایران را هم مطرح کردم، چراکه روز آدینه در وین ما نشست کمیسیون مشترک برجام را داشتیم... که نشان داد تمام شرکت نمایندگان [در نشست] از این توافق پشتیبانی می نمایند و می خواهند آن را حفظ نمایند.

وی اضافه نمود: این موضع واحد، برای ما بسیار مهم است. تمام شرکت نمایندگان از این توافق پشتیبانی می نمایند و می خواهند آن را حفظ نمایند. من اشاره کردم که زنده نگه داشتن این توافق، مسئولیت جمعی است، اما اگر فرایند اخیر در سوی هسته ای معکوس نگردد، [این توافق] قابل تداوم نخواهد بود. اما اتحادیه اروپا و تمام شرکت نمایندگان در نشست روز آدینه در وین بسیار زیاد پشتیبان این توافق هستند.

اشاره بورل به سوی هسته ای برجام، تعهد ایران به محدود نگه داشتن فعالیت های هسته ای خود بر اساس سقف های مشخص شده در این توافق است. جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ماه سال جاری و در واکنش به عدم تحقق وعده های اروپا برای جبران آثار تحریم های یکجانبه آمریکا، به مرور در حال کاهش تعهد خود به توافق هسته ای است.

بورل در اظهارات امروز خود به سوی تحریم های برجام، یعنی تعهد واشنگتن و دیگر اعضای برجام برای برطرف تحریم های ایران اشاره ای نکرد. آمریکا اردیبهشت سال گذشته به صورت یکجانبه از توافق هسته ای خارج شد و تمام تحریم های برطرف شده از جمله تحریم های نفتی را علیه ایران احیا کرد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 534

به "جوزپ بورل: ادامه فرایند کنونی حفظ برجام را ناممکن می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوزپ بورل: ادامه فرایند کنونی حفظ برجام را ناممکن می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید