حمله داعش به یک روستا در سامراء، ترور کدخدا و 4 فرزندش

به گزارش مجله پیامک مسعود، بقایای داعش با حمله به یکی از روستاهای سامراء، کدخدای این روستا و چهار فرزندش را ترور کردند.

حمله داعش به یک روستا در سامراء، ترور کدخدا و 4 فرزندش

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، منابع رسانه ای عراقی از ترور کدخدای یک روستا و چهار فرزندش در سامرا واقع در استان صلاح الدین اطلاع دادند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه الرشید، در خبری فوری از حمله عناصر داعش به روستای سموم واقع در العباسیه از توابع شهرستان سامراء اطلاع داد و نوشت که کدخدای این روستا به همراه چهار پسرش ترور شدند.

پایگاه خبری بغداد الیوم نیز به نقل از یک منبع مطلع با انتشار این خبر نوشت که کدخدای این روستا به همراه چهار نفر دیگر در این روستا کشته شدند.

به گفته این منبع، تیپ 35 سازمان الحشد الشعبی یک نیروی پشتیبانی برای حمایت از یگان های پلیس فدرال حاضر در این منطقه، اعزام نموده است.

فرماندهی الحشد الشعبی عملیات سامراء از سوم ماه می گذشته، درباره کوشش های گاه و بی گاه داعش برای رسیدن به اماکن مقدس در این شهر واقع در استان صلاح الدین هشدار داده بود و از نیروهای تحت فرمان خود خواسته بود تا برای دفاع از حرم امامین عسکریین (علیهما السلام)، در آماده باش کامل به سر برند.

ابوحسن الحلفی فرماندهی عملیات محور سامراء نیز طی دو نشست جداگانه با فرماندهان تیپ های 313 و 314 و مقامات مسئول به آنالیز کلیات طرح های نظامی، فرایند تحولات اخیر، پیشنهاداتی در مورد حمله اخیر داعش و آمادگی به نحو احسن در قبال هرگونه شرایط فوق العاده ای پرداخت.

اخیرا الحشد الشعبی یک عملیات امنیتی گسترده با نام درع العسکریین در شمال شرق سامراء با موفقیت انجام داده است و سخنگوی فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در سامراء طی یک کنفرانس خبری گفت که این عملیات به اهداف خود مبنی بر دورکردن خطر از اطراف سامراء و مرقد امامین عسکریین (علیهما السلام) دست یافت. عناصر داعش هر از گاهی از شرایط طبیعی و جغرافیایی مناطق شمال شرق سامراء برای انجام حملات خود استفاده می کردند.

سوم بهمن ماه سال 1384 تکفیری ها با 200 کیلو تی ان تی به حرم امامین عسکریین(ع) وارد شدند و گنبد این حرم مطهر را تخریب کردند اما اکنون بزرگترین گنبد اعتاب مقدسه عراق، در این حرم مطهر ساخته و نصب شده است.

هنوز جزئیات بیشتری در این خبر در دست نیست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1000

به "حمله داعش به یک روستا در سامراء، ترور کدخدا و 4 فرزندش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله داعش به یک روستا در سامراء، ترور کدخدا و 4 فرزندش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید