خبرنگاران استاندار: ورود و خروج به شهرهای کردستان با جدیت کنترل می گردد

به گزارش مجله پیامک مسعود، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان با اشاره به شروع اجرای طرح اعمال سختگیرانه کنترل ورود و خروج خودرو از ساعت 24 آدینه در شهرهای استان، گفت: دستگاه های مسوول با جدیت کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها را اجرا و دستورالعمل های جدید را به خوبی اعمال نمایند.

خبرنگاران استاندار: ورود و خروج به شهرهای کردستان با جدیت کنترل می گردد

بهمن مرادنیا عصر پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: از همه دستگاه های مرتبط با اجرای این طرح می خواهم اقدامات لازم را از ساعت صفر امشب شروع و به صورت 24 ساعته کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان انجام گردد.

وی با بیان اینکه این طرح به درخواست خود مردم و با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می گردد، افزود: اگر می خواهیم بیماری کرونا را کنترل یا فرایند پیشرفت آن را کاهش دهیم، همه باید از تردد غیرضروری و خروج از شهر اجتناب نمایند تا بیش از این دچار مشکل نشویم.

استاندار کردستان با بیان اینکه دستگاه های مسوول از خروج مردم از شهرها ممانعت نمایند، یادآور شد: فقط افرادی که بومی و ساکن هر شهر هستند، می توانند به محل سکونت خود باز گردند، ضمن اینکه ارگان های مرتبط با اجرای این طرح، به وسیله پلاک و کارت خودرو، بیمه نامه و کارت ملی افراد، ورودی و خروجی های شهرها را کنترل نمایند.

مرادنیا بر لزوم ممانعت از ورود افراد غیربومی به استان تاکید نمود و گفت: این کار با همکاری مردم قابل اجراست و کسانی هم که به سفر رفته اند هرچه سریعتر به محل سکونت خود برگردند تا طرح یاد شده به درستی اجرا و زنجیره انتقال بیماری قطع گردد.

وی با بیان اینکه مردم به توصیه های بهداشتی و عدم خروج از شهرها عمل نمایند و بیماری کرونا را جدی بگیرند، تاکید نمود: مردم اجازه ندهند شرایط به گونه ای گردد که از قوه قهریه برای مقابله با کرونا در شهرهای استان استفاده کنیم.

تعطیلی بازار و مکان های پرتجمع، پارک ها، لغو طرح زوج و فرد تردد خودروها مواردی بود که استاندار کردستان بر آن تاکید نمود و افزود: افرادی که در قرنطینه خانگی هستند باید کنترل شوند و در صورت عدم رعایت، این افراد به نقاهتگاه ها انتقال داده شوند.

مرادنیا با بیان اینکه تصمیمی برای تعطیلی واحدهای تولیدی در حاشیه شهر و شهرک های صنعتی نداریم، افزود: این واحدها باید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند در غیر این صورت بحث تعطیلی آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کردستان گفت: اجرای این طرح از ساعت صفر آدینه هشتم تا 20 فروردین براساس دستورالعمل ابلاغی تداوم دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان هم با بیان اینکه طرح اعمال سختگیرانه ورود و خروج خودروها از ساعت 24 امشب در استان شروع می گردد، افزود: دستورالعمل اجرای این طرح به فرمانداران ابلاغ شده تا بتوانیم زنجیره انتقال کرونا را کنترل کنیم.

حسین خوش اقبال با بیان اینکه هنوز بخش از جامعه موارد بهداشتی را در بحث مقابله با کرونا جدی نمی گیرند، یادآور شد: کسانی که مسافر هستتد هرچه سریعتر به محل سکونت خود برگردند ضمن اینکه شهفرایندان نیز حق خروج از شهرها را ندارند.

وی تاکید نمود: فروشگاه های زنجیره ای، نانوایی ها، داروخانه ها، سوپرمارکت ها، میادین میوه و تره بار و صندلی های توزیع سوخت در هر شرایطی فعالیت خواهند داشت.

با ابتلای 21 نفر دیگر از ظهر روز گذشته (6 فروردین) تا ظهر امروز به بیماری کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به 318 نفر افزایش یافت.

از 764 نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه 318 مورد مثبت و 401 مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش 45 نفر نیز هنوز تعیین نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز 114 نفر، بانه 64، سنندج 66، کامیاران 11، قروه 24، مریوان 8، دیواندره 10، بیجار 16، دهگلان 3 و سروآباد نیز 2 نفر است.

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تا به امروز 40 نفر است که از این تعداد در سقز 17 نفر، سنندج 3 نفر، قروه 6 نفر، بانه 8 نفر، مریوان، بیجار و کامیاران هر کدام 2 نفر بخاطر این بیماری جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 778

به "خبرنگاران استاندار: ورود و خروج به شهرهای کردستان با جدیت کنترل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: ورود و خروج به شهرهای کردستان با جدیت کنترل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید