خبرنگاران ترامپ: به فاز دوم توافق تجاری میان آمریکا و چین فکر نمی کنم

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران- خبرنگاران- با تیره تر شدن روابط میان آمریکا و چین، دونالد ترامپ روز جمعه گفت: در حال حاضر به مذاکرات فاز دوم توافق تجاری میان واشنگتن و پکن فکر نمی کنم.

خبرنگاران ترامپ: به فاز دوم توافق تجاری میان آمریکا و چین فکر نمی کنم

به گزارش رویترز، رییس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد احتمال توافق بر سر فاز دوم تجاری میان آمریکا و چین پس از به اجرا در آمدن فاز اول آن در سالجاری گفت: من به این موضوع فکر نمی کنم، مسائل دیگری برای فکر کردن دارم.

ترامپ در ادامه افزود: روابط با چین به شدت آسیب دیده است، آن ها می توانستند جلوی همه گیری ویروس کرونا را بگیرند، این کار را نکردند.

به دنبال افزایش تنش میان پکن و واشنگتن، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه شب در بیانیه ای گفت که یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین را در ارتباط با نقض جدی حقوق بشر علیه اقلیت های قومی در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ تحریم کرده است.

چین نیز در واکنش به تحریم یک نهاد و چهار مقام پیشین و کنونی چین توسط آمریکا به بهانه نقض حقوق بشر در سین کیانگ، مقامات، سازمان ها و شهروندان آمریکایی را به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد.

جائو لی جیان سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه مقامات چین افزود: این تصمیم ایالات متحده نشان دهنده مداخله جدی در امور چین است و به شدت برای روابط دو جانبه مضر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 984

به "خبرنگاران ترامپ: به فاز دوم توافق تجاری میان آمریکا و چین فکر نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ: به فاز دوم توافق تجاری میان آمریکا و چین فکر نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید