خبرنگاران ثبت 700 ایده در هشتمین جشنواره ملی رویش

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران - خبرنگاران - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ثبت 700 ایده در جشنواره ملی رویش اطلاع داد.

خبرنگاران ثبت 700 ایده در هشتمین جشنواره ملی رویش

غلامرضا غفاری بعد از ظهر دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی رویش که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، گفت: دانشجویان فعال عرصه کانون های فرهنگی دانشجویی، بخش مهمی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه را انجام می دهند.

وی درباره جشنواره رویش، اعلام کرد: این جشنواره از سال 1397 با یک وقفه سه ساله شروع بکار کرد و سال گذشته هفتمین جشنواره آن در دانشگاه تربیت مدرس برگزار گردید. این جشنواره قرار بود سال جاری در گیلان برگزار گردد که با شرایط فعلی و شیوع کرونا این امکان فراهم نشد.

غفاری ادامه داد: اقدامات کلیدی طی 2 سال اخیر در مقیاس ملی برای فعالیت های کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاهی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره رویش در مقیاس ملی برگزار گردید، گفت: در این 2 سال نسبت به برگزاری جشنواره های تخصصی که از سوی کانون های دانشگاه های انجام می شد، اهتمام داشتیم.

به گفته معاون وزیر علوم، توانمندسازی و ارتقای دانش دانشجویان به وسیله کانون ها یکی از اهداف برگزاری جشنواره بود. کارگاه های آموزشی در کنار جشنواره و چهار کارگاه به منظور توانمندسازی و ارتقای دانش مجموعه های کانونی اجرا شده است.

وی گفت: هوشمندی فعالان دانشجویی و کنشگری مجموعه دانشجویان به ویژه دانشجویان کانونی بسیار قابل توجه است. پویش سیل مهربانی در سال گذشته یا مجموعه کانون های خیریه و امداد در سال جاری نمونه کنشگری هوشمندانه دانشجویان ماست.

وی با بیان اینکه جشنواره هشتم رویش با شرکت 87 دانشگاه برگزار گردید، اضافه کرد: بعضی دانشگاه ها به صورت برخط پس از بروز کرونا و بعضی دیگر پیش از کرونا این جشنواره را ادامه دادند و پنج هزار و 380 کانون فرهنگی، هنری، دینی، اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند. همچنین 16 هزار و 400 فعالیت در این دوره ثبت شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه بعضی از فعالیت ها به صورت فردی و بعضی دیگر به صورت گروهی انجام شد، گفت: بیش از 700 ایده در این دوره از جشنواره به ثبت رسید، همچنین دسته بندی دانشگاه ها بر اساس جمعیت دانشگاه و تعداد دانشجویان انجام شد؛ در این جشنواره دانشگاه ها را به سه دسته دانشگاه های بیش از 10 هزار نفر، دانشگاه های بین 3 تا 10 هزار نفر و دانشگاه های کمتر از 3 هزار نفر دسته بندی کردیم.

غفاری درباره شاخص های ارزیابی کانون ها گفت: شاخص هایی برای ارزیابی کارهای دانشجویان مشخص شد که فعالیت های دانشجویان باید حداقل 50 درصد امتیازهای را کسب نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1041

به "خبرنگاران ثبت 700 ایده در هشتمین جشنواره ملی رویش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ثبت 700 ایده در هشتمین جشنواره ملی رویش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید