خبرنگاران سفیر ایران در فرانسه: اینستکس باید مرکزیتی برای مقابله با یکه تازی های نامشروع آمریکا باشد

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران- خبرنگاران- بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در رشته توئیتی با تاکید براین که تردیدی نیست که اروپای علاقةمند به دنیا چند صدایی باید برای تحقق این هدف متعالی بشری، وظایف و تعهدات بیشتری گفت: اینستکس می توانست و باید مرکزیتی برای مقابله با یکه تازی های نامشروع آمریکا باشد.

خبرنگاران سفیر ایران در فرانسه: اینستکس باید مرکزیتی برای مقابله با یکه تازی های نامشروع آمریکا باشد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگاران از بخش رسانه ای سفارت ایران در پاریس، قاسمی در این رشته توئیت متعاقب گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه بین روسای جمهوری ایران و فرانسه اضافه کرد: تماس و گفت وگوهای مکرون و روحانی رییسان جمهوری دو کشور مهم و تاثیرگذار در دو نقطه از جغرافیای دنیا با اشتراک های بسیار در حوزه تاریخ، تمدن و فرهنگ و سابقه دیرینه روابط چند صد ساله ، گام و نقطه شروعینی برای ورود به دوره هایی از همکاری و همراهی در جهت درک و فهم بیشتر میان دو دولت و کوشش ثمربخش در جهت صلح، ثبات و امنیت دنیای و بعضی مسائل منطقه ای محسوب می گردد.

او ادامه داد: بی شک یکی از موضوعات بسیار مهم، رایزنی دو رییس جمهوری پیرامون آخرین تحولات دنیا که هر دو کشور طی دهه های گذشته نیز در همراهی و همکاری های نقش موثری در جلوگیری از افزایش تنش ها و ثبات بخشی داشته اند، بوده است.

سفیر ایران اضافه کرد: در تماس و گفت وگوها همواره به صراحت دیدگاه ها، برداشت ها و ارزیابی و تحلیل طرفین مطرح و در عین آگاهی و آشنایی مستقیم و بدون هرگونه واسطه ای، نقاط اشتراک و افتراق معلوم و راهی برای تقویت نگاه های مشترک در حد امکان شروع می گردد.

قاسمی گفت: فرانسه می تواند بیش از همواره نه تنها در صحنه دنیای و اروپایی که در رابطه با ایران از صندلی والاتری در حوزه درک، فهم و همکاری های محبت آمیز برخوردار باشد.

وی توضیح داد: تجربه و تاریخ به ما بخوبی آموخته است که برترین و ایده آل ترین روش برای تامین منافع مشترک و توسعه همکاری ها در هر حوزه ای، گفتگو و گفتگو میان مقامات عالیرتبه بخصوص در شرایط خطیر و حساس می باشد. راهی که پرزیدنت روحانی و پرزیدنت ماکرون بدان واقف و آن را بخوبی پی می گیرند.

قاسمی اضافه کرد: یکجانبه گرایی آمریکا و کوشش ترامپ بعد از خروج غیرقانونی از برجام ، برای تخریب و نابودی کامل پیروز ترین تفاهم قرن بیست و یکم در عرصه دنیای ، موضوع مهمی است که باید طرف های اروپایی بدان توجه نمایند و این موضوع بی شک از مباحث گفت و گوی دو طرف بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1002

به "خبرنگاران سفیر ایران در فرانسه: اینستکس باید مرکزیتی برای مقابله با یکه تازی های نامشروع آمریکا باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر ایران در فرانسه: اینستکس باید مرکزیتی برای مقابله با یکه تازی های نامشروع آمریکا باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید