خبرنگاران یونیسف: 5 میلیون کودک سوری متولد دوران جنگ هستند

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران- خبرنگاران- صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل(یونیسف) از تولد 5 میلیون کودک و کشته و زخمی شدن دست کم 9 هزار کودک در طول بحران سوریه اطلاع داد.

خبرنگاران یونیسف: 5 میلیون کودک سوری متولد دوران جنگ هستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از زمان شروع بحران سوریه تا به امروز حدود 5 میلیون کودک سوری متولد شدهاند. در این مدت همچنین حدود 9 هزار کودک جان باخته و یا یا مجروح شده اند.

صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل (یونیسف) امروز (یکشنبه) با اعلام این مطلب از تولد یک میلیون کودک در اردوگاه های پناهندگان در خارج از خاک سوریه اطلاع داد.

در همین رابطه هنریتا فوره مدیر اجرایی یونیسف گفت: بحران سوریه لکه ننگ شرم آور دیگری در تاریخ معاصر ماست. به گفته وی طی 9 سال اخیر میلیون ها کودک وارد دومین دهه زندگی خود در شرایط جنگ، خشونت، مرگ و آوارگی می شوند.

بنابر آمار اعلام شده از سوی یونیسف در این مدت حدود 5 هزار کودک (که بعضی از آنها تنها 7 سال سن داشته اند) به عنوان نیروی جنگی به کار گرفته شده اند.

صندوق حمایت از بچه ها سازمان ملل همچنین در خصوص تاثیر عمیق جنگ و خشونت های آن بر زندگی بچه ها هشدار داد.

این در حالی است که آخرین دور از درگیری ها در ادلب سوریه موجب آواره شدن بیش از 960 هزار نفر از جمله بیش از 575 هزار کودک شده است.

درحالی که در آستانه دهمین سال شروع بحران سوریه هستیم، یونیسف با هشدار به دولت ها و افکار عمومی درباره شرایط بچه ها سوری گزارش داد که در هر ده ساعت یک کودک در این کشور می میرد.

این سازمان تعداد بچه های که نمی توانند به دلیل جنگ در سوریه به مدرسه بروند، حدود 2.8 میلیون کودک برآورد می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 753

به "خبرنگاران یونیسف: 5 میلیون کودک سوری متولد دوران جنگ هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یونیسف: 5 میلیون کودک سوری متولد دوران جنگ هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید