خبرهای فرمانده از تب و تاب داغ کرونا در تهران

به گزارش مجله پیامک مسعود، ایسنا/ فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آمار چشمگیر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مربوط به کرونا در استان تهران، بر لزوم مستندسازی حماسه آفرینی حوزه بهداشت و درمان در بحران کرونا تاکید کرد.

خبرهای فرمانده از تب و تاب داغ کرونا در تهران

دکتر علیرضا زالی در دیدار با معاونان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، خطاب به همکاران خود شرح داد: همه شما نمادها و اسوه های راستین معلمین دانشگاهی هستید که در عرصه خدمت رسانی به مردم و ایفای مسئولیت پذیری اجتماعی خوش درخشیدید. امروز کارنامه بسیار درخشانی برای استان تهران در سایه اهتمام شما شکل گرفته و شرایط خوبی به همت شما محقق شده است.

وی در ادامه در خصوص میزان ارائه خدمت در استان تهران، افزود: بالاترین آمار، مراجعین، بستری در بخش عادی، بستری در بخش مراقبت ویژه و میزان ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان متعلق به استان تهران بود که در این زمینه رکورد دست نیافتنی برای بخش بهداشت و درمان استان حاصل شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران ضمن تشکر ویژه از اعضای ستاد و تمامی پرسنلی که در خط مقدم درمان و بهداشت فعالیت کردند، ادامه داد: نیروهای مجموعه های دانشگاهی در حوزه بهداشت و درمان انصافا حماسه ساز بودند. روسای بیمارستان ها نیز بسیار زحمت کشیدند و بدون حمایت ویژه در خط مقدم حضور داشتند.

وی اظهار کرد: مسئولان و کادر بهداشتی هم بسیار خوب عمل کردند و در حوزه بهداشت محیط و غربالگری اقدامات ویژه ای انجام دادند که باید مستند سازی شود. اسناد ماندگار این حماسه ها در هر دانشگاهی باید محفوظ بماند تا به عنوان نمادی از یک اقدام بزرگ ملی به تصویر کشیده شود.

زالی از نزدیک شدن آمار ابتلا به کووید-19 در تهران به حالت کفه ای خبر داد و گفت: البته هنوز تعداد قابل توجهی بیمار در بخش های عادی و ویژه بستری هستند. همچنین تعداد مراجعین هم در بخش درمان و هم بهداشت، عدد قابل توجهی در روز را نشان می دهد و هنوز در تهران شرایط متفاوت تر از استان های دیگر است.

به گفته وی، تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی است و ممکن است شرایط متفاوتی در روزهای آینده در استان حاکم شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد ملی، گفت: قرار بر این شد دانشگاه ها به تدریج فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند و در کنار آن ظرفیت های حوزه بهداشت و درمان با مداخلات مدیریتی، آمادگی خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به ایجاد وحدت عملکردی بین دانشگاه ها به بهانه کرونا، اعلام کرد: ادامه این راستا شرایط متفاوتی را در فراسوی ما قرار داده که استراتژی ها و پروتکل های ما را دستخوش تغییر می کند.

زالی در خاتمه شرح داد: دانشگاه ها در شرایط بحرانی از منابع درون زا استفاده کردند و این بحران یک تکانه بزرگ اقتصادی بود.

منبع: همگردی
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 882

به "خبرهای فرمانده از تب و تاب داغ کرونا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرهای فرمانده از تب و تاب داغ کرونا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید