رافائل گروسی: برای احیای برجام نیازمند توافقی جدید هستیم!

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران، رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی در مصاحبه با رویترز مدعی شد موارد تخطی از برجام خیلی بیشتر از آن است که بتوان به راحتی به آن بازگشت.

رافائل گروسی: برای احیای برجام نیازمند توافقی جدید هستیم!

وی در ادامه این ادعا اضافه کرد: نمی توانم باور کنم که خیلی راحت از بازگشت به خانه اول حرف می زنند چرا که خانه اول دیگر وجود ندارد.

گروسی ادعای خود را اینگونه ادامه داد: واضح است که باید پروتکل یا یک توافق یا تفاهم نامه یا اسناد کمکی باشد که به طور واضح معین کند چه کاری باید انجام شود. اما (مسئله این است که در مقایسه با قبل) مواد هسته ای بیشتر، فعالیت بیشتر و سانتریفیوژهای بیشتری وجود دارد و موارد بیشتری هم در حال اعلام است. خوب، این ها چه می شود؟ این سوالی برای آن ها در سطح سیاسی است که باید درباره آن تصمیم بگیرند.

وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: چیزی که من می بینم این است که ما به طور کامل در حال بازگشت به دسامبر سال 2015 (یک ماه قبل از اجرای محدودیت های ناشی از برجام) هستیم. اگر می خواهند این کار را بکنند (بازگشت به تعهدات) می توانند خیلی سریع این کار را انجام دهند. اما برای همه آن موارد ما یک روش برنامه ریزی شده داشتیم.

این ادعای گروسی در حالی است که اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات برجامی بعد از خروج یکجانبه آمریکا و بدعهدی طرفین اروپایی، انجام شد.

پیشتر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز از لزوم توافقی جدید حرف زده بود که جوابگوی برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران باشد!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1250

به "رافائل گروسی: برای احیای برجام نیازمند توافقی جدید هستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رافائل گروسی: برای احیای برجام نیازمند توافقی جدید هستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید