رسانه آلمانی: آمریکا نمی داند چگونه با نفوذ روزافزون ایران در عراق مقابله کند

به گزارش مجله پیامک مسعود، یک رسانه آلمانی حملات هوایی آمریکا به مواضع حشد شعبی در عراق را اقدامی غیر هوشمندانه ارزیابی نموده و نوشت: این اقدام آمریکا نشان داد که ترامپ هیچ استراتژی مشخصی درباره عراق ندارد.

رسانه آلمانی: آمریکا نمی داند چگونه با نفوذ روزافزون ایران در عراق مقابله کند

با لیست قیمت تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سایت رادیو آلمان در مطلبی به قلم کارستن کوهنتوپ به حملات هوایی اخیر آمریکا به پایگاه حشد شعبی در عراق پرداخته و این طور نوشت: چه کسی فکرش را می کرد؟ آمریکا بر خلاف خواست و تمایل دولت عراق اهدافی در عراق را بمباران کند و در این حملات حداقل 25 نفر جان خود را از دست داده و 50 نفر مجروح شدند و عراقی ها هم از این موضوع نه تنها شاد نیستند بلکه دو روز در برابر سفارت آمریکا در بغداد اعتراض هایی اتفاق افتاده است.

حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی و حزب الله در عراق و سوریه به بهانه اقدام تلافی جویانه به حملات پایگاهی در کرکوک شکل گرفت.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: حملات آمریکا به مواضع حزب الله و حشد شعبی که ایران هم از متحدان و هواداران آن هستند در واقع همچنان نارضایتی های روزافزونی را در عراق ایجاد نموده است.

نویسنده در ادامه حملات هوایی آمریکا به این مواضع در عراق را هوشمندانه ندانسته و در بخش دیگری از این مطلب نوشت: این اقدام آمریکا نشان می دهد که واشنگتن نمی تواند نقشه عراق را بخواند و هیچ استراتژی برای مناسبات آینده با این کشور ندارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هیچ یک از مقامات ارشد این کشور را نمی شناسد. قدرت اجرایی در آمریکا نمی داند چگونه به صورت موثر می تواند با نفوذ روزافزون ایران در عراق مقابله کند.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه ایرانی ها همیشه در عراق بیشتر آمریکا را تحت فشار قرار می دهند نوشت: آن ها به این ترتیب به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران و جنگ مالی آمریکا علیه این کشور واکنش نشان می دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 615

به "رسانه آلمانی: آمریکا نمی داند چگونه با نفوذ روزافزون ایران در عراق مقابله کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه آلمانی: آمریکا نمی داند چگونه با نفوذ روزافزون ایران در عراق مقابله کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید