روسیه رسماً خواهان انتقال نشست کمیته اول سازمان ملل به ژنو یا وین شد

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گفته منابع دیپلماتیک، روسیه رسماً پیش نویس قطعنامه ای درباره انتقال محل برگزاری کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه خلع سلاح و امنیت بین المللی، از شهر نیویورک به وین یا ژنو را به سازمان ملل ارائه نموده است.

روسیه رسماً خواهان انتقال نشست کمیته اول سازمان ملل به ژنو یا وین شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع دیپلماتیک مطلع به خبرگزاری تاس گفت ه ا ند که روسیه رسماً پیش نویس قطعنامه ای را درباره تصمیم گیری لازم برای انتقال محل برگزاری کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل که مسئولیت رسیدگی به مسائل مربوط به خلع سلاح و امنیت بین المللی را دارد، از شهر نیویورک به وین یا ژنو را برای آنالیز به سازمان ملل ارائه نموده است.

پیش از این نمایندگی روسیه در مقر سازمان ملل اعلام نموده بود که به خاطر عدم صدور ویزا برای یک سوم از هیئت نمایندگی روسیه که در این کمیته مشارکت دارند، امکان چنین تصمیم گیری وجود دارد.

پیش از این، روسیه و ایران خواهان توقف موقت فعالیت کمیته اول مجمع عمومی شده بودند تا زمانی که دبیر کل سازمان ملل به وضعیت عدم صدور ویزا از سوی دولت آمریکا برای نمایندگان کشورهایی که در این کمیته فعالیت دارند، واکنش مناسب نشان بدهد.

البته در زمان رای گیری در این باره اکثر اعضای این سازمان از این پیشنهاد حمایت نکردند: 16 هیئت نمایندگی به تعلیق موقت کار کمیته اول رای مثبت دادند، 78 کشور با این مسئله مخالفت نموده و 31 کشور نیز به آن رای ممتنع دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 401

به "روسیه رسماً خواهان انتقال نشست کمیته اول سازمان ملل به ژنو یا وین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه رسماً خواهان انتقال نشست کمیته اول سازمان ملل به ژنو یا وین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید