سازمان ملل : سیل به بیش از نیم میلیون سودانی خسارت وارد کرد

به گزارش مجله پیامک مسعود، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل در خارطوم از زیان دیدن بیش از 557 هزار سودانی در جریان سیل اخیر این کشور خبر داد.

سازمان ملل : سیل به بیش از نیم میلیون سودانی خسارت وارد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه سودان تریبون، دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل درخارطوم با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: بر اثر جاری شدن سیل در 17 استان از 18 استان سودان بیش از 557 نفر متحمل خسارت شدند.

در این بیانیه آمده است : خارطوم و شمال دارفور بیشترین خسارت را از سیل متحمل شدند به طوری که 43 درصد خسارت های سیل مربوط این مناطق می شود.

جاری شدن سیل در سودان به بیش از 70 خانه زیان وارد کرد و 103 سودانی نیز جان خود را از دست دادند و 56 نفر دیگر هم مصدوم شدند.

به گفته مقامات سودانی، در جریان این سیل بیش از 100 هزار فدان (هر فدان برابر با 4 هزار و 200 متر مربع است) خسارت دید و بیش از 5 هزار دام سبک و سنگین تلف شدند.

به دنبال جاری شدن سیل، شورای امنیت و دفاع سودان شنبه گذشته 3 ماه در این کشور حالت فوق العاده اعلام و خارطوم از سازمان ها و مجامع جهانی درخواست کمک فوری کرد، کشورهای عربی و غربی هم کمک های بشردوستانه خود را روانه خارطوم کردند.

فصل باران های موسمی در سودان از نیمه دوم مردادماه شروع و تا آبان ماه ادامه دارد. در این مدت باران های سیل آسایی در این کشور می بارد و هرسال سیل های گسترده ای در سودان جاری می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1081

به "سازمان ملل : سیل به بیش از نیم میلیون سودانی خسارت وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل : سیل به بیش از نیم میلیون سودانی خسارت وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید