سفر غیرمنتظره هیأت عراقی به تهران

به گزارش مجله پیامک مسعود، یک منبع آگاه عراقی خبر داد که یک هیأت از طرف مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور در سفری از پیش اعلام نشده عصر امروز (یکشنبه) وارد تهران خواهد شد.

سفر غیرمنتظره هیأت عراقی به تهران

این منبع آگاه به وبگاه میدل ایست نیوز گفت که ابوجهاد الهاشمی ریاست این هیأت را برعهده دارد و قرار است پیام الکاظمی را به مقامات ایرانی برساند. او درباره موضوع مذاکرات این هیأت با مقامات ایرانی توضیحی نداده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر خبرنگاران وابسته به صداوسیما به نقل از یک مقام آگاه عراقی نوشت: یک منبع سیاسی عراقی گفت هیئتی عراقی حامل پیامی از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور به مسئولان ایرانی، به تهران سفر کرده است.

براساس این گزارش این مقام سیاسی عراقی گفت: پس از تنش اخیر میان واشنگتن و تهران، تفاهمات میان دولت عراق و ایران به صورت مستمر ادامه دارد.

این مقام سیاسی گفته است ایرانی ها به هیئت عراقی ابلاغ کردند که قصد تنش زایی در منطقه را ندارند. بغداد، تهران را به تنش با خود به دنبال حملات موشکی اخیر به منطقه سبز متهم نمی کند.

تنش سیاسی در عراق

در روزهای اخیر پس از حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد تنش سیاسی در این کشور بالا گرفته است. آمریکا مدعی شده بود که این حمله از سوی نیورهای تحت حمایت ایران اجرا شده است. اما ایران این ادعا را ردکرده است.

منابع خبری این حمله را به نیورهای عصائب اهل الحق نسبت دادند.

پس از این رخداد منابع خبری مدعی آماده باش نیروهای عصائب اهل الحق در پی بازداشت یکی از نیروهای این گروه توسط دولت عراق شدند. در پی این اتفاقات شب گذشته بغداد شرایط ملتهبی داشت.

روسیا الیوم مدعی شد که نیروهای عصائب اهل الحق مصطفی الکاظمی را تهدید کرده و گفتند که منتظر اشاره قیس الخزعلی، رهبر خود هستند.

این درحالی است که سخنگوی عصائب اهل الحق با تکذیب حضور نیروهای این گروه در خیابان های بغداد، تاکید کرد عصائب به قوانین کشور پایبند است.

همچنین مصطفی الکاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور شامگاه امروز (جمعه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: امنیت عراق امانتی بر گردن ما است؛ زیر بار ماجراجویی ها و قضاوت ها نمی رویم.

الکاظمی در ادامه پیام توییتری خود اضافه نمود: برای بازگرداندن اعتماد مردم، دستگاه های امنیتی و ارتش به دولت که در نتیجه ماجراجویی های قانون شکنان متزلزل شده بود، در سکوت و آرامش فعالیت کردیم.

نخست وزیر عراق در انتها این پیام نیز آورده است: برای جلوگیری از انداختن کشورمان در یک ماجراجویی بی فایده دیگر، خواهان آرامش شدیم با این حال در صورت لزوم، برای رویارویی تعیین کننده آماده هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1278

به "سفر غیرمنتظره هیأت عراقی به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر غیرمنتظره هیأت عراقی به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید