سفیر ایران در دانمارک: تحریم ها مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو کرده است

به گزارش مجله پیامک مسعود، سفیر کشورمان در دانمارک تأکید کرد تحریم های آمریکا باعث بروز مسائل زیادی در مبارزه نظام بهداشتی و درمانی ایران با شیوع ویروس کرونا شده است.

سفیر ایران در دانمارک: تحریم ها مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، افسانه نادی پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا علیه کشورمان باعث مسائل زیادی در فرایند مبارزه با ویروس کرونا شده، تأکید کرد که محدودسازی دسترسی به کالاهای بشردوستانه از جمله دارو و غذا اقدامی مغایر با قوانین بین المللی است.

افسانه نادی پور در مقاله ای در روزنامه پلیتیکن دانمارک نوشت: ایران با وجود برخورداری از سیستم بهداشتی و درمانی قوی و پیشرفته، در مقابله با این بیماری به دلیل تحریم های آمریکا با مسائل زیادی روبرو شده است.

محدودسازی دسترسی به کالاهای بشردوستانه از جمله دارو و غذا، نقض حقوق بین الملل است و این مهم توسط دیوان بین المللی دادگستری در لاهه مورد تأکید قرار گرفته، با این وجود آمریکا نه تنها قرار موقت دیوان را که خواستار رفع بی درنگ هرگونه موانع بر صادرات دارو و تجهیزات پزشکی، غذا و محصولات کشاورزی به ایران شده را نادیده گرفته، بلکه تحریم های بیشتری را برقرار کرده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 756

به "سفیر ایران در دانمارک: تحریم ها مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در دانمارک: تحریم ها مبارزه با کرونا را با مشکل روبرو کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید