سفیر چین استرالیا را تلویحاً تهدید به اعمال تحریم کرد

به گزارش مجله پیامک مسعود، سفیر چین در استرالیا این کشور را به خاطر شبهه افکنی در زمینه شفافیت پکن درخصوص گزارش نحوه شیوع ویروس کرونا، تلویحاً تهدید به اعمال تحریم کرد.

سفیر چین استرالیا را تلویحاً تهدید به اعمال تحریم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، چنگ جینگ یه سفیر چین در کانبرا هشدار داد درخواست استرالیا برای تحقیق درباره شیوع ویروس کرونا می تواند به تحریم هایی از سوی مردم چین علیه این کشور منجر گردد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، جینگ یه روز دوشنبه گفت زیر سوال بردن کوشش چین در مقابله با ویروس کرونا و انجام تحقیقات مستقل درباره منشاء شیوع این بیماری اقدامی خطرناک است.

این دیپلمات هشدار داد چنین اقدام خصمانه ای از سوی استرالیا ممکن است مردم چین را به این فکر بیندازد که چرا باید به کشوری سفر کنیم که رفتار غیر محبت آمیز دارد. چرا باید فرزندان خود را برای تحصیل به چنین کشوری بفرستیم و محصولات این کشور را خریداری کنیم.

او همچنین دولت استرالیا را به تقلید ادعاهای آمریکایی ها متهم کرد و گفت: بعضی کوشش می نمایند چین را به خاطر مشکلاتشان مقصر نشان دهند و توجهات را [از کوتاهی های خود] منحرف نمایند. این کار دنباله روی از ادعاهایی است که بعضی در واشنگتن مطرح نموده اند.

دولت استرالیا پیش تر اعلام نموده بود مسائل پیرامون ویروس کرونا احتیاج به بازبینی مستقل دارند و شفافیت چین درقبال اطلاعات منتشر شده درباره شیوع این بیماری را زیر سوال برده بود.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در این باره گفت، تمام کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت باید با تحقیقات مستقل درخصوص آنالیز شیوع ویروس کرونا همکاری نمایند.

با این حال دولت های آلمان و فرانسه انجام چنین تحقیقاتی در میانه بحران شیوع ویروس کرونا را اقدامی نامناسب توصیف نموده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 872

به "سفیر چین استرالیا را تلویحاً تهدید به اعمال تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر چین استرالیا را تلویحاً تهدید به اعمال تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید