عفو بین الملل: بوکوحرام 275 تن را در سال 2019 در شمال کامرون کشته است

به گزارش مجله پیامک مسعود، سازمان عفو بین الملل امروز (چهارشنبه) گفت، شبه نظامیان بوکوحرام دست کم 275 نفر را در طول امسال میلادی در منطقه شمالی کامرون به رغم ادعاهای دولت این کشور در ماه ژانویه در مورد تضعیف شدن فعالیتهای این گروه در این منطقه، کشته اند.

عفو بین الملل: بوکوحرام 275 تن را در سال 2019 در شمال کامرون کشته است

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه حقوق بشری در پی انجام یک ماموریت دو هفته ای در این منطقه بی ثبات خاطرنشان کرد، بیش از 80 درصد از این افرادی که در فاصله بین ژانویه تا نوامبر قربانی شدند، غیرنظامی بوده اند.

سمیرا داوود، مدیر منطقه ای موقت برای حوزه غرب و مرکز آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت: مردم در ناحیه شمال دوردست کشور کامرون در ترس و وحشت زندگی می نمایند.

او خاطر نشان کرد: بسیاری از آنها شاهد وقوع حملات بوکوحرام بوده و دوستان و اعضای خانواده خود را از دست داده اند. آنها نه تنها اطمینانی از قطع شدن حملات این گروه پیدا ننموده اند بلکه هنوز نگران این هستند که چه زمان قرار است حمله بعدی اتفاق بیافتد. آنها احساس می نمایند مقامها کاملا آنها را تنها گذاشته اند.

در سالهای اخیر بعضی از شبه نظامیان بوکوحرام به گروه تروریستی داعش اظهار وفاداری نموده و تهدید جدیدی را به وجود آورده اند.

سازمان عفو بین الملل همچنین خاطرنشان کرد، تشدید موج حملات این شبه نظامیان در شمال کامرون بعد از دیده شد که پُل بیا، رئیس جمهور پرسابقه این کشور در ماه ژانویه شرایط آن موقع بوکوحرام را پس مانده ای از تهدید سطح بالای سابق این گروه دانست. دولت کامرون هنوز به این گزارش سازمان عفو بین الملل واکنش نشان نداده اما این دولت در گذشته شدیدا به هرگونه گزارش انتقادی گروه های حقوق بشری بین المللی حمله نموده است.

پل بیا از سال 1982 تا کنون در کامرون در قدرت بوده است.،ایسنا

بیشتر بخوانید،باج خواهی ربایندگان دختران دانش آموز نیجریه ای

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 542

به "عفو بین الملل: بوکوحرام 275 تن را در سال 2019 در شمال کامرون کشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عفو بین الملل: بوکوحرام 275 تن را در سال 2019 در شمال کامرون کشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید