فارس من، اطلاعیه جدیدی از وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها نداریم

به گزارش مجله پیامک مسعود، رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه اطلاعیه جدیدی از وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه ها نداریم ،گفت: برنامه ما این است که کلاس های مجازی فعلا ادامه داشته باشند چرا که اولویت اصلی سلامتی دانشجویان است.

فارس من، اطلاعیه جدیدی از وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها نداریم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع نه به بازگشایی زودهنگام دانشگاه ها و تهدید سلامتی دانشجویان را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

کاربران سامانه فارس من اعلام نموده اند که با توجه به اپیدمی ویروس کرونا در سطح کشور و خطرات ناشی از آن با بازگشایی دانشگاه ها، به دلیل شرایط نامناسب خوابگاه ها و سیستم حمل و نقل مخصوصا مناطق قرمز از نظر همه گیری کرونا مثل تهران و سایر شهرستان ها و همچنین تراکم زیاد دانشجویان در کلاس ها مخصوصا برای واحد های عملی، جان بسیاری از دانشجویان و خانواده هایشان به خطر می افتد؛ لذا خواهشمند است برای حفظ سلامتی دانشجویان و امنیت خاطر خانواده آنها و تمام کادر دانشگاهی، تا مساعد شدن شرایط کشور از نظر کنترل بیماری، بازگشایی به تعویق افتد.

اطلاعیه جدیدی از وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها نداریم

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این باره به خبرنگار، گفت: در حال حاضراطلاعیه جدیدی از وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها نداریم و برنامه ما این است تا کلاس هایی که به صورت مجازی آغاز شده بودند فعلاً ادامه داشته باشند.

وی اضافه نمود: ما نگرانی مان را از بازگشایی دانشگاه ها به ویژه خوابگاه ها به مسؤولین اعلام نموده ا یم ولی در نهایت ستاد مقابله با کرونا حتما اطلاعات لازم و کافی را درباره بازگشایی به دانشگاه ها اعلام خواهد نمود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: همانطور که یکی از معاونین وزارت بهداشت هم اعلام کردند قاعدتاً دانشگاه ها و مدارس احتمالاً جزء آخرین جاهایی خواهند بود که بازگشایی رسمی خواهند شد و در حال حاضر اطلاع جدیدی از چگونگی بازگشایی دانشگاه ها نداریم.

قاعدتاً دانشگاه ها و مدارس در آخرین مرحله بازگشایی خواهند بود

فتوحی اضافه نمود: با توجه به شرایط پیش آمده اقدام به تعمیرات یکسری از خوابگاه ها نموده ایم و احتمالاً تا اواخر خرداد ماه این تعمیرات طول خواهد کشید و امکان استفاده از بعضی خوابگاه ها برای دانشجویان وجود نخواهد داشت. دانشگاه آمادگی لازم برای برگزاری کلاس های حضوری را دارد ولی نکته مهم سلامت دانشجویان است و باید اطمینان خاطر حاصل گردد که هیچگونه خطری دانشجویان را تهدید نمی کند؛ بنابراین اولویت اصلی ما سلامتی دانشجویان است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 898

به "فارس من، اطلاعیه جدیدی از وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، اطلاعیه جدیدی از وزارت علوم مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید