فارس من، انتقال فرزندان اعضای هیات علمی به محل خدمت والدین در راستای بومی گزینی است

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر علوم درباره امتیاز اعضای هیات علمی برای انتقال فرزندان دانشجو به محل خدمت، گفت: درباره این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ذهن همه به هیات علمی دانشگاه های تهران می رود اما تعداد زیادی هیات علمی در شهرستان داریم و در مجموع تعداد مشمولان آن نگران کننده نیست.

فارس من، انتقال فرزندان اعضای هیات علمی به محل خدمت والدین در راستای بومی گزینی است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، کاربران فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان امتیازهای ناعادلانه فرزندان اساتید دانشگاه را لغو کنید گفته اند که این داوطلبان به دلیل شغل پدر یا مادرشان، امتیازهای ویژه ای برای ورود به دانشگاه دارند و نوعی رانت قانونی است.

خبرنگار این موضوع را پیگیری نموده است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش گفت: این امتیاز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و ضرورتا این امتیاز رانت نیست.

وی شرح داد: همه این تصور را دارند که منظور از هیات علمی، هیات علمی دانشگاه تهران یا هیات علمی دانشگاه های مستقر در تهران است که از این امتیاز استفاده می نمایند در حالی که تعداد زیادی هیات علمی دانشگاه در شهرستان ها داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اعضای هیات علمی فرزندان خود را پیش خود می برند و همچنین مصوبه بومی گزینی هم موجود است که توصیه می نماید بچه ها پیش خانواده هایشان تحصیل نمایند و از نظر مسائل فرهنگی، مالی و موارد دیگر اینکه فرزندان هیات علمی نزد خانواده های خود باشند همان یاری به حل مسائل اسکان و مسائل فرهنگی و مالی است و رانت خاصی نیست.

وی گفت: آمارها هم نشان می دهد که تعداد این افراد در حدی نیست که نگران نماینده باشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 176

به "فارس من، انتقال فرزندان اعضای هیات علمی به محل خدمت والدین در راستای بومی گزینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، انتقال فرزندان اعضای هیات علمی به محل خدمت والدین در راستای بومی گزینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید