لغو تحریم های سه شرکت بزرگ روسی توسط خزانه داری آمریکا

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزارت خزانه داری آمریکا از لغو تحریم ها علیه سه شرکت روسی وابسته به اولگ دریپاسکا، از متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اطلاع داد.

لغو تحریم های سه شرکت بزرگ روسی توسط خزانه داری آمریکا

به گزارش، به نقل از بلومبرگ، وزارت خزانه داری آمریکا از لغو تحریم ها علیه سه شرکت روسی وابسته به اولگ دریپاسکا، از متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اطلاع داد.

با این حال خود اولگ درپاسکا و مالکیت وی بر این شرکت ها در لیست تحریم ها باقی مانده است. بدین ترتیب خزانه داری آمریکا تحریم ها علیه شرکت های Russell ،EN group و EuroSibEnergo را لغو نموده است.

پیش از این بعضی از نمایندگان دموکرات کنگره با این تصمیم دولت آمریکا مخالف بودند و به همین دلیل ماه گذشته نشستی نیز بین نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان با استیو منوچین وزیر خزانه داری برگزار گردید که جلسه بدون حصول نتیجه و با ناراحتی پلوسی نیمه کاره سرانجام یافت.

در این نشست که برای بحث در زمینه لغو تحریم ها علیه این شرکت ها برگزار گردیده بود فقط مقرر شده بود تصمیم برداشته شدن تحریم ها کمی به تاخیر بیفتد، اما مقامات دولت تاکید نموده بودند تصمیم برای لغو تحریم ها نهایی شده است.

بلومبرگ در ادامه افزود، این تصمیم باعث تسهیل واردات آلومینیوم به بازار آمریکا می گردد. بلومبرگ همچنین گزارش داد که نمایندگان دموکرات این بار هیچ تلاشی برای جلوگیری از آن نکردند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا اظهار داشت این شرکت ها با نظارت های غیرمنتظره برای ارائه عملکرد شفاف موافقت نموده اند و همه تحریم ها علیه شخص دریپاسکا سر جای خود باقی خواهد ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 53

به "لغو تحریم های سه شرکت بزرگ روسی توسط خزانه داری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو تحریم های سه شرکت بزرگ روسی توسط خزانه داری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید