محصولات اولویت دار دانش بنیان حمایت می شوند

به گزارش مجله پیامک مسعود، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، شرکت هایی محصولات اولویت دار فراوری میکنند می توانند از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی بهره مند شوند.

محصولات اولویت دار دانش بنیان حمایت می شوند

در لیست محصولات اولویت دار، حوزه های کشاورزی، مواد شیمیایی، دارو، الکترونیک، مواد پیشرفته و تجهیزات پزشکی در لیست محصولات اولویت دار دانش بنیان قرار گرفته اند.

بر مبنای آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان نوع 1 و 2، دارا بودن نمونه آزمایشگاهی و دانش فنی؛ از شروط اولیه تایید محصولات دانش بنیان است. در تصویب آیین نامه ارزیابی شرکت ها و موسسات دانش بنیان نوع 3 نیز مقرر شد، چنانچه شرکتی دارای محصولات اولویت دار دانش بنیان و بعلاوه دارای نقض در شروط مذکور باشد، می تواند با دارا بودن سطح فناوری و کسب بخشی از دانش فنی، به عنوان شرکت دانش بنیان نوع 3 تایید گردد.

در صورتی که شرکت قبلا به صورت دانش بنیان نوع 1، 2 یا 3 تایید شده باشد، در صورتی که محصول آنها جزو محصولات اولویت دار بوده و مردود شده باشد، می تواند با مراجعه به صندوق نوآوری و شکوفایی، درخواست تسهیلات از صندوق دهد. صندوق نوآوری و شکوفایی، پس از استعلام از مرکز شرکت های دانش بنیان و تایید شدن محصول، از این محصولات حمایت می نماید.

فراوری آنزیم ها و اسیدهای آمینه با کاربرد خوراک دام، طیور و آبزیان، مرغ لاین، نژادهای برتر شیری، فراوری استارتر و پروبیوتیک لبنیات، دستیابی به توانمندی فنی فراوری یک آنزیم و یک مکمل نان، حمایت از فراوری نهاده های زیست فناورانه کشاورزی و فراوری کود از پسماندهای بیولوژیکی بعضی از این محصولات هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1737

به "محصولات اولویت دار دانش بنیان حمایت می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات اولویت دار دانش بنیان حمایت می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید