ناتو: خروج نیرو به معنی سرانجام مشارکت با افغانستان نیست

به گزارش مجله پیامک مسعود، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان گفت که خروج نیروهای این سازمان به معنی خاتمه مشارکت با این کشور نیست و به حمایت از نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داد.

ناتو: خروج نیرو به معنی سرانجام مشارکت با افغانستان نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، استفانو پونتیکورو نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان در توییترش نوشت که نیروهای نظامی در حال خروج ازا فغانستان هستند اما به شرکای افغان خود اطمینان می دهیم که کمک ها ادامه خواهد یافت و این انتها مشارکت نیست.

وی افزود که مراکز غیرنظامی ناتو در افغانستان باقی خواهد ماند و همچنان به حمایت از نیروهای امنیتی از طریق کمک های آموزشی و مالی متعهد هستیم.

پونتیکور در ادامه تاکید کرد که تا رسیدن به این مرحله در افغانستان قربانی های زیادی داده ایم بنابراین قصد ترک مردم افغانستان یا دستاوردهای اخیر را نداریم.

نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان ادامه داد که ما برای حمایت از افغانستان دموکراتیک و متحد که پناهگاه امنی برای تروریست ها هم نباشد، هر کاری را انجام می دهیم.

طالبان چندی قبل با انتشار بیانیه ای خطاب به اعضای ناتو تاکید کرده بود که دوام اِشغال و جنگ به نفع شما و ملت های شما نیست.

در این بیانیه آمده بود که هرکس که خواستار دوام جنگ و اِشغال باشد، مثل 20 سال گذشته مسئولیت آن هم بر دوش آن ها است؛ هیچکسی نباید محاسبه نادرست کند و فریب حلقه های جنگ طلب را بخورد.

بر اساس این بیانیه، توافق قطر تنها راه حل سیاسی برای معضل جاری افغانستان - آمریکا است.

به گفته طالبان، این گروه به عملی کردن توافق متعهد است و از زمان امضای توافق در اسفند سال گذشته تا به امروز هیچ نظامی خارجی در افغانستان کشته نشده است، از خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش هیچ اقدامی صورت نگرفته و مذاکرات بین الافغانی هم آغاز شده که مسئله آتش بس از موضوعات دستورکار این گفت وگوها است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1613

به "ناتو: خروج نیرو به معنی سرانجام مشارکت با افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: خروج نیرو به معنی سرانجام مشارکت با افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید