نظارت دقیق اعتلابخش نظام علمی کشور، ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و اثربخشی؛ اهداف اصلی طرح ساماندهی آموزش عالی

به گزارش مجله پیامک مسعود، منصور غلامی با اشاره به کوشش ها و زحمات هیئت های نظارت و ارزیابی در استان ها و ستاد وزارت علوم، فعالیت مجموعه نظارت و ارزیابی را قضاوت درباره کیفیت فعالیت ها و عملکرد مؤسسات آموزش عالی برشمرد و گفت: هر چه این نظارت ها دقیق تر و جامع تر صورت گیرد، باعث اعتلای نظام علم و فنآوری کشور خواهد شد.

نظارت دقیق اعتلابخش نظام علمی کشور، ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و اثربخشی؛ اهداف اصلی طرح ساماندهی آموزش عالی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در این نشست که امروز (سه شنبه) به صورت وب کنفرانس برگزار گردید، اظهار کرد: برای اعتلای آموزش عالی و ارتقای کیفیت باید هم نقاط ضعف را بگوییم و هم نقاط قوت را؛ به گونه ای که حاصل آن باعث برطرف کسری ها و کمبودها شود و نتیجه آنالیز ها را به شکل گزارشی به مدیر هر مجموعه و موسسه ای ارائه کنیم تا مدیریت از نقاط قوت و ضعف خود و مجموعه اش اطلاع یابد و بتواند اصلاحات را انجام دهد و ارتقای کیفیت صورت گیرد.

به گفته غلامی، نکته مهم در بحث نظارت و ارزیابی آن است که اهداف مان را تعریف کنیم و از هر آنالیز و نظارتی که انجام می دهیم این مطلب حاصل شود که از این نظارت کدام قسمت باید بهره مند شود و هدف چیست؟ یکی از این اهداف تضمین کیفیت در چارچوب طرح ساماندهی آموزش عالی است.

وزیر علوم با اشاره به طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: در طرح ساماندهی آموزش عالی به دنبال سه هدف اصلی هستیم: ابتدا ارتقای کیفیت، سپس مأموریت گرایی و بحث سوم اثر گذاری مؤسسات درمنطقه است.

غلامی درخصوص مأموریت گرایی مؤسسات آموزش عالی گفت: ظرفیت ها و نیازهای هر منطقه باید توسط موسسه و ستاد شناخته شود و محور اصلی فعالیت ها تعیین شود تا مؤسسات با برنامه ای تعیین به سمت آن اهداف حرکت نمایند.

وزیر علوم در ادامه سخنانش به موضوع رتبه بندی دانشگاه ها اشاره نمود و اضافه نمود: در بحث رتبه بندی دانشگاه ها، شاخص ها را تعریف نموده ایم و امیدواریم تا سرانجام سال جاری بتوانیم اولین رتبه بندی داخلی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی را انجام دهیم در این رتبه بندی داخلی شاخص های اختصاصی متعددی تعریف شده است و ادارات نظارت و ارزیابی می توانند صندلی این رتبه بندی را تقویت نمایند.

وی اعلام نمود: در سطح دانشگاه های کشور دیگر معیاری به نام سطح بندی وجود ندارد، چون سطح بندی دانشگاه ها باعث بعضی مسائل و بی عدالتی ها می گشت. رتبه بندی ملاک جامع تری است و یاری می نماید تا مجموعه آموزش عالی از ارتقای کیفی برخوردار شود. وزارت علوم پشتیبان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی است و نظارت نیز برای آن است که دانشگاه های کشور در چارچوب های مورد توافق حرکت نمایند.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1051

به "نظارت دقیق اعتلابخش نظام علمی کشور، ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و اثربخشی؛ اهداف اصلی طرح ساماندهی آموزش عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت دقیق اعتلابخش نظام علمی کشور، ارتقای کیفیت، ماموریت گرایی و اثربخشی؛ اهداف اصلی طرح ساماندهی آموزش عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید