نماینده آمریکا: مادورو قصدی برای ترک قدرت ندارد

به گزارش مجله پیامک مسعود، تهران - خبرنگاران - نماینده آمریکا در امور ونزوئلا گفت که هیچ نشانه ای مبنی بر موافقت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا برای مذاکره با خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت به منظور پایان دادن به بن بست سیاسی در این کشور، مشاهده نمی شود.

نماینده آمریکا: مادورو قصدی برای ترک قدرت ندارد

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز از واشنگتن، الیوت آبرامز که در دولت های رونالد ریگان و جرج دبلیو بوش خدمت کرده است، با اشاره به اینکه هر گونه راهکاری باید از طریق مذاکره در بین ونزوئلایی ها حاصل شود، گفت که آمریکا به محض موافقت مادورو با کناره گیری از قدرت، به لغو یا کاهش تحریم های واشنگتن و برداشتن محدودیت های مسافرتی، کمک می کند.

آبرامز در عین حال احتمال موافقت رئیس جمهوری ونزوئلا برای آمادگی جهت مذاکره برای کناره گیری از قدرت را کم اهمیت جلوه داد و افزود: تاکتیک مادورو، باقی ماندن در قدرت است.

حدود 56 کشور گوایدو را به عنوان رئیس موقت دولت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند، اما مادورو همچنان از حمایت روسیه و چین و کنترل گری نهادهای دولتی از جمله ارتش برخوردار است.

در همین حال، نماینده آمریکا در امور ونزوئلا با نمایندگان روسیه در ایالات متحده دیدار و با آنها در مورد حمایت مسکو از مادورو گفت و گو کرده است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در ماه جاری و پس از گفت و گوی تلفنی با مایک پمپئو همتای آمریکایی اش گفت که مسکو برای مشارکت در مذاکرات دو جانبه در مورد ونزوئلا آماده است.

در این میان، آبرامز گفت: روس ها به دلایل مشخصی از رفتار مادورو، خشنود نیستند و به وی توصیه های کرده اند، اما مادورو این توصیه ها را به کار نگرفته است.

براساس این گزارش، واشنگتن از بانک های خارجی خواسته است تضمین دهند که مادورو و مقام های دولتی ونزوئلا دارایی هایی را در خارج از این کشور پنهان نکرده اند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته تهدید کرد که موسسات اقتصادی در صورت کمک به مادورو، تحریم می شوند.

به گزارش رویترز، ونزوئلا مبلغ سه میلیارد و یکصد میلیون دلار به روسیه بدهی دارد، به طوری که روس نفت غول نفتی روسیه از سال 2006، دستکم 17 میلیارد دلار وام و خط اعتباری برای ونزوئلا صادر کرده است.

از سویی، آبرامز با اشاره به اینکه هنوز با مقام های دولتی چین در مورد حمایت پکن از مادورو گفت و گو نکرده است، از مذاکره با طرف چینی، در این خصوص خبر داد.

نماینده آمریکا همچنین از کوبا به عنوان حامی دولت ونزوئلا انتقاد کرد و گفت که هاوانا طی دهه ها، نفت کاراکاس را در ازای حمایت اطلاعاتی و غیره از مادورو، در اختیار دارد.

کوبا از زمان انقلاب بولیواری که در دوره زمامداری هوگو چاوز در سال 1998 آغاز شد، حامی اصلی دولت سوسیالیست ونزوئولا بوده است.

این در حالی است که کوبا سخنان مقام هایی چون آبرامز را کذب محض خوانده که با هدف هموار کردن راه مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا مطرح شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مداخله نظامی واشنگتن در ونزوئلا را به عنوان یک گزینه برای این کشور، مطرح کرده است.

ونزوئلا به دلیل بحران اقتصادی و سیاسی، دستخوش اعتراض های مردمی است. ناآرامی در ونزوئلا، به افزایش مهاجرت از این کشور و رشد نرخ تورم دامن زده است.

دولت ونزوئلا با حمایت روسیه، چین، ترکیه، ایران و برخی کشورهای دیگر، تحولات اخیر را تلاش برای کودتا علیه کاراکاس دانسته و دخالت های خارجی در امور داخلی ونزوئلا را رد کرده است.

آمریکا و بسکمک از کشورهای آمریکای لاتین مدعی اند که مادورو به واسطه سیاست های خود، ونزوئلا را با تورم دو میلیون درصدی به ورطه بدترین بحران اقتصادی کشانده است.

مادورو می گوید جنگ اقتصادی تحت هدایت آمریکا با هدف واداشتن وی به واگذاری قدرت جریان دارد.

اروپام**9109** 1908

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 81

به "نماینده آمریکا: مادورو قصدی برای ترک قدرت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکا: مادورو قصدی برای ترک قدرت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید