نمایندگان آمریکایی: واشنگتن نتوانسته است در حوزه اطلاعاتی با تهدید چین مقابله کند

به گزارش مجله پیامک مسعود، نمایندگان دموکرات آمریکایی از ناتوانی نهاد های اطلاعاتی در تطابق با تهدید روزافزون چین انتقاد کردند.

نمایندگان آمریکایی: واشنگتن نتوانسته است در حوزه اطلاعاتی با تهدید چین مقابله کند

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ، نمایندگان حزب دموکرات آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور اعلام کردند: نهاد های اطلاعاتی آمریکا نتوانسته اند خود را با تهدید روزافزون چین تطابق دهند.

آن ها همچنین هشدار دادند دولت آمریکا قادر نخواهد بود بدون تغییر جدی در آینده با چین رقابت کند. آن ها این مساله را در گزارشی در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا عنوان کردند آدام شف ریاست آن را بر عهده دارد.

نمایندگان دموکرات در این گزارش خواهان تجدیدنظر کامل در جمع آوری داده های اطلاعاتی شدند و گفتند نهاد های جاسوسی آمریکا ماموریت مقابله با تروریسم را مهم تر از ماموریت های سنتی خود در زمینه های اطلاعاتی تلقی نموده اند.

در این بیانیه آمده است جامعه اطلاعاتی آمریکا با چابکی لازم برای تطبیق خود با چالش رو به رشد چین حرکت ننموده است. ما امیدواریم این گزارش انگیزه ای برای حرکت در درون جامعه اطلاعاتی آمریکا گردد.

نمایندگان آمریکایی خاطر نشان کردند: همه گیری کرونا بعد از آغاز آن در چین نشان داد باید تصمیم گیری در دولت چین را بهتر شناخت و جامعه اطلاعاتی توجه ناکافی به موضوع تهدیدات نرم امنیتی نظیر بیماری های عفونی داشته است.

از سوی دیگر، یک کمیسیون موسوم به کارگروه چین در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در گزارشی خواهان 400 مورد تغییر در راهبرد آمریکا در قبال چین از جمله جابجایی زنجیره های عرضه در چین و نیز انعقاد توافق تجاری با تایوان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 1100

به "نمایندگان آمریکایی: واشنگتن نتوانسته است در حوزه اطلاعاتی با تهدید چین مقابله کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایندگان آمریکایی: واشنگتن نتوانسته است در حوزه اطلاعاتی با تهدید چین مقابله کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید