نمی فهمم چگونه حفظ سهم بازار از درآمد نفتی مهمتر شده است

به گزارش مجله پیامک مسعود، خبرنگاران: وزیر نفت عمان با انتقاد شدید از سیاست نفت ارزان که توسط عربستان دنبال می گردد گفت: من واقعا نمی فهمم چگونه حفظ سهم خود از بازار مهمتر از حفظ درآمد نفتی شده است. ما یک وضعیت انفجاری در بازار نفت پدید آورده ایم که بد است؟.

نمی فهمم چگونه حفظ سهم بازار از درآمد نفتی مهمتر شده است

به گزارش خبرنگاران، عمان که بزرگترین فراوریکننده غیرعضو اوپک در منطقه خاورمیانه است به شدت سیاست نفت ارزان را که از سوی کشورهایی مثل عربستان دنبال می گردد مورد انتقاد قرار داد.

عربستان به بهانه مقابله با نفت شیل فراوریی در آمریکا سیاست کاهش قیمت نفت را در پیش گرفته است و با دامن زدن به افت قیمت نفت باعث شده است زیان زیادی به فراوریکنندگان نفت از جمله عمان وارد گردد.

به گزارش بلومبرگ وزیر نفت عمان در جریان یک کنفرانس در کویت گفت: عمان به دلیل افت قیمت نفت با شرایط واقعا سختی روبرو است.

محمد الرومحی اضافه کرد: من واقعا نمی فهمم چگونه حفظ سهم خود از بازار مهمتر از حفظ درآمد نفتی شده است. ما یک وضعیت انفجاری در بازار نفت پدید آورده ایم و این وضعیت یکی از شرایطی است که برای هر تجارت بد است.

79 درصد بودجه عمان به نفت و گاز وابسته است و بودجه سال 2015 این کشور بر پایه نفت 85 دلاری بسته شده است.

این کشور در ماه نوامبر 2014 بالغ بر 926 هزار بشکه در روز نفت فراوری کرد. فراوری نفت عمان در این ماه به کمترین رقم از می 2013 رسیده است.

وزیر نفت عمان اضافه کرد کشورش برای جبران کاهش درآمدهای نفتی به برنامه فروش دارایی های دولت در بخش انرژی ادامه می دهد. این برنامه 10 سال پیش شروع شد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 292

به "نمی فهمم چگونه حفظ سهم بازار از درآمد نفتی مهمتر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی فهمم چگونه حفظ سهم بازار از درآمد نفتی مهمتر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید