نگرانی روزافزون اروپاییان مقیم انگلیس درباره آینده پسا برگزیت

به گزارش مجله پیامک مسعود، نتایج یک آنالیز از نگرانی روزافزون شهروندان اروپایی مقیم انگلیس درباره آینده ای که بعد از برگزیت در انتظار آن ها است خبر می دهد.

نگرانی روزافزون اروپاییان مقیم انگلیس درباره آینده پسا برگزیت

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا زمستان 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه فرانکفورتر فرایند شای آلمان در گزارشی نوشت: به زودی راه طولانی برگزیت به خاتمه می رسد. بیش از 3 سال است که بیشتر شهفرایندان انگلیسی در یک همه پرسی، به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت داده اند. حالا تنها چند روز به محقق شدن این هدف باقی مانده و بالاخره در 31 ژانویه (11 بهمن ماه) این کشور از اتحادیه اروپا خارج می گردد.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: البته نه تنها انگلیسی ها از خروج از اتحادیه اروپا آسیب می بینند، بلکه شهفرایندان اروپایی که در انگلیس زندگی می نمایند درست نمی دانند که چه شرایطی در انتظار آن ها است.

تانیا بولتمن از کارشناسان و محققان انگلیسی در این باره گفته است که با وجود اینکه شهفرایندان اروپایی حق اقامت در انگلیس بعد از برگزیت را دریافت نموده اند، اما آن ها احساس نمی نمایند که در این کشور عنصر خوشایندی هستند و درباره آینده خود نگرانند.

وی در این باره می گوید که یک فرایند فرسایشی اعتماد و امنیت در بین شهفرایندان اروپایی مقیم انگلیس وجود دارد.

در تحقیقی که در انگلیس اجرا شده و بولتمن هم از محققان این آنالیز بوده است از بیش از 3 هزار شهفرایند اروپایی مقیم انگلیس سوالاتی شده است.

حدود 71 درصد آن ها با وجود خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متقاضی ماندن در این کشور بودند. تقریبا 88 درصد آن ها می توانند دائم و 12 درصد هم به صورت موقتی در این کشور بمانند. با این همه تقریبا همه شرکت نمایندگان در این آنالیز برای آینده خود در انگلیس ترس داشته و بعد از خروج، خود را عنصر مطلوبی در این جامعه نمی دانستند.

یکی از شرکت نمایندگان زن در این آنالیز در این باره گفته است که همسرش حدود 30 سال است در ارتش انگلیس کار می نماید. وی این را شرم آور دانست که حالا باید خواهان ماندن در این کشور گردد.

در 23 ژانویه سال 2016 انگلیسی ها در یک همه پرسی به خروج از این اتحادیه رای دادند. 51.89 درصد شهفرایندان انگلیسی خواهان خروج کشورشان از اتحادیه اروپا شدند.

متعاقب پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی انگلیس در سال گذشته میلادی، مجلس عوام خروج این کشور از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه و طرح نخست وزیر بوریس جانسون برای برگزیت را تصویب کرد .

مطابق طرح جانسون، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا، وارد دوران گذار خواهد شد، به این معنا که طرفین (بروکسل و لندن) 11 ماه فرصت خواهند داشت تا به یک توافق جامع در مورد ابعاد و جزئیات برگزیت دست پیدا نمایند.

در روز 31 ژانویه سال جاری، صرفا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رسمیت پیدا می نماید و تعیین نمی گردد که از میان دو گزینه برگزیت سخت یا برگزیت نرم، کدام یک به صورت عملیاتی محقق می گردد.

گرچه بوریس جانسون ابراز امیدواری نموده که در خاتمه دوره انتقالی یک ساله به یک توافق تجاری جامع با اروپا برسد، اما بنا بر گفته بسیاری از منتقدان نخست وزیر انگلیس، زمانبندی یک ساله برای چنین مذاکراتی واقع بینانه نیست. آنها معتقدند رسیدن به یک توافق جامع که در برگیرنده دغدغه ها و ملاحظات انگلیس پس از جدایی از اتحادیه اروپا باشد، مدت زمان بیشتری را می طلبد و بر همین اساس لازم بود تا جانسون دوران گذار را محدود به مدت زمانی 11 ماهه نمی کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 569

به "نگرانی روزافزون اروپاییان مقیم انگلیس درباره آینده پسا برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی روزافزون اروپاییان مقیم انگلیس درباره آینده پسا برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید