نیرو های آمریکایی در نهایت از عراق نیز خارج می شوند

به گزارش مجله پیامک مسعود، وزیر دفاع ایالات متحده در واکنش به بیانیه ارتش عراق که تأکید نموده است هیچ موافقتی برای ماندن نیرو های آمریکا در عراق وجود ندارد، گفت که نظامیان کشورش در نهایت از عراق نیز خارج خواهند شد.

نیرو های آمریکایی در نهایت از عراق نیز خارج می شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق، روز گذشته در بیانیه ای بیان کرد: به نیرو های آمریکایی که از سوریه خارج شده اند اجازه ورود به منطقه کردستان در شمال عراق داده شده است تا از آنجا هم به خارج عراق منتقل شوند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اضافه کرد: بعضی رسانه ها و خبرگزاری ها اظهاراتی را درباره عقب نشینی نیرو های آمریکایی از سوریه به سمت عراق منتشر می نمایند. همه نیرو های آمریکایی که از سوریه عقب نشینی نموده اند اجازه ورود به منطقه کردستان عراق را دریافت نموده اند تا سپس به خارج عراق منتقل شوند.

این بیانیه تأکید کرد: هیچ موافقتی برای ماندن این نیرو ها در داخل عراق وجود ندارد.

در مقابل، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که در سفری از پیش اعلام نشده در عربستان سعودی به سر می برد، روز گذشته بیان کرد که واشنگتن در نهایت نیرو های خود که از سوریه عقب نشینی نموده اند را به ایالات متحده باز می گرداند.

اسپر طی اظهاراتی در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در نزدیکی ریاض، پایتخت عربستان گفت: هدف واشنگتن نگه داشتن نیرو های آمریکایی در عراق برای مدتی طولانی نیست. هدف، خارج کردن سربازان مان و در نهایت بازگرداندن شان به میهن است.

وی اضافه کرد، جزئیات درباره مدت زمانی، که نیرو های آمریکایی در عراق حضور خواهند داشت، مورد بحث و آنالیز نگرفته است و روز چهارشنبه (امروز) با همتای عراقی خود تبادل نظر خواهد نمود.

هنوز تعیین نشده است که آیا نیرو های آمریکایی، عراق را به عنوان پایگاهی برای حملات زمینی در سوریه استفاده خواهند کرد یا برای حملات هوایی علیه داعش.

همزمان با پیشروی نیرو های ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش داد نظامیان آمریکایی به وسیله گذرگاه مرزی سحیله در استان دهوک در منطقه کردستان عراق وارد خاک این کشور شدند.

این خبرگزاری بیان کرد در چارچوب عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه بیش از 100 خودروی زرهی از گذرگاه مرزی سحیله در استان دهوک واقع در شمال عراق وارد این کشور شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 419

به "نیرو های آمریکایی در نهایت از عراق نیز خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیرو های آمریکایی در نهایت از عراق نیز خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید