نی: خاموش کردن صدای اعتراض در لویه جرگه سرکوب آزادی بیان است

به گزارش مجله پیامک مسعود، نهاد حامی رسانه های آزاد افغانستان موسوم به نی ضرب و شتم معترضان در تالار لویه جرگه از سوی نیروهای امنیتی افغان را محکوم کرد و این اقدام را سرکوب آزادی بیان در این کشور دانست.

نی: خاموش کردن صدای اعتراض در لویه جرگه سرکوب آزادی بیان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، در نخستین روز از لویه جرگه مشورتی صلح محافظان ریاست جمهوری افغانستان دو نفر از معترضان را با بدرفتاری از تالار لویه جرگه اخراج کردند.

معترضان می خواستند که صدای اعتراض خود را به گوش رئیس جمهور افغانستان برسانند اما با برخورد خشن محافظان اشرف غنی روبرو شدند.

محافظان ریاست جمهوری افغانستان همچنین با ضبط دوربین های خبرنگارانی که قصد پوشش لویه جرگه مشورتی صلح را داشتند، اجازه تصویربرداری را ندادند.

نهاد نی در بیانیه ای، این اقدام محافظان ریاست جمهوری را محکوم کرد و آن را مغایر با قانون اساسی این کشور توصیف نموده است.

مجیب خلوتگر رئیس اجرایی نی اظهارداشت: بر اساس ماده 34 قانون اساسی هیچ کسی حق ندارد صدای اعتراص مردم را خاموش کند و شهروندان را از این حق قانونی محروم سازد.

وی توضیح داد: این قانون شکنی که در برابر چشم رئیس جمهور افغانستان صورت می گیرد می تواند صدمه ای بزرگی به آزادی بیان در این کشور تلقی گردد.

نهاد حامی رسانه های آزاد افغانستان خواهان پاسخگویی اشرف غنی در قبال سرکوب صدای معترضان شده است.

نهاد نی تاکید نموده است که پیش از این نیز چنین رخدادهایی در جریان سخنرانی های رئیس جمهور افغانستان در داخل و خارج از این کشور اتفاق افتاده است. کسانی که می خواهند صدای اعتراض خود را به اشرف غنی برسانند همیشه از سوی محافظان وی مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

این در حالی است که محافظان رئیس جمهور افغانستان هفته پیش نیز رئیس تلویزیون یک این کشور را نیز که برای جلسه به ارگ ریاست جمهوری دعوت شده بود مورد ضرب و شتم قرار داده بودند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: masuodsms.ir شناسه مطلب: 104

به "نی: خاموش کردن صدای اعتراض در لویه جرگه سرکوب آزادی بیان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نی: خاموش کردن صدای اعتراض در لویه جرگه سرکوب آزادی بیان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید